reklama
REKLAMA
Artykuł SponsorowanyKategorie

Centrum Przesiadkowe na półmetku

reklama

Przy utrzymaniu obecnego tempa prac i przy sprzyjających warunkach pogodowych, do zakończenia budowy Centrum Przesiadkowego po północnej stronie dworca PKP pozostał rok.

 

Inwestycja jest coraz bardziej zaawansowana

Zakończono wykonywanie konstrukcji nośnej przyszłego budynku usługowego (z pomieszczeniami przeznaczonymi pod wynajem), a obecnie powstaje tam konstrukcja dachu. W przyszłym budynku obsługi pasażerskiej kontynuowane są prace związane z wykonaniem aluminiowej elewacji, instalacjami wewnętrznymi i robotami wykończeniowymi. Na pierwszych dwóch segmentach zadaszenia Centrum Przesiadkowego zabudowano tzw. siatki cięto-ciągnione, a na kolejnym segmencie zakończono montowanie blachy trapezowej. W dalszym ciągu trwa za to montaż konstrukcji stalowej najwyższego zadaszenia – nad przyszłym budynkiem obsługi pasażerskiej.

Zakończono wykonywanie murów oporowych wydzielających teren Centrum Przesiadkowego od strony ul. Kolberga. Obecnie prowadzone są prace związane z usunięciem mas ziemnych w ich pobliżu. W dalszym ciągu kontynuowane są roboty związane z infrastrukturą podziemną, wykonywaniem konstrukcji pod przyszły układ drogowy, przebudową istniejącego tunelu oraz budową nowego przejścia podziemnego. Wykonywana jest także konstrukcja nawierzchni drogowych w ciągu ulic Tarnogórskiej i Toszeckiej.

reklama

Inwestycję po północnej stronie dworca PKP realizuje konsorcjum firm: Mostostal Zabrze Gliwickie Przedsiębiorstwo Budownictwa Przemysłowego SA i Przedsiębiorstwo Remontów Ulic i Mostów SA. Koszt prac to około 184 mln zł. Na ten cel ze środków unijnych pozyskano 129,5 mln zł. Roboty powinny zakończyć się pod koniec sierpnia 2022 r.

W niedalekiej przyszłości Centrum Przesiadkowe skupi wszystkie środki transportu miejskiego, wpłynie na poprawę komfortu i jakości podróży mieszkańców całego regionu, zwiększy też bezpieczeństwo pieszych, rowerzystów i kierowców. Wraz z powstaniem CP zmieni się również pejzaż miasta po południowej stronie dworca kolejowego.

W tej części przebudowany zostanie układ drogowy, tworząc wraz z Centrum Przesiadkowym przyjazną i funkcjonalną przestrzeń miejską. Obecnie dobiegają końca prace związane z nowym zagospodarowaniem ul. Na Piasku. Prowadzone są też roboty w zakresie przebudowy sieci uzbrojenia podziemnego w ciągu ul. Okopowej (na odcinku od dworca PKP do placu Piastów) i budowy miejsc parkingowych w obszarze pomiędzy pętlą objazdową przy dworcu, ulicami Okopową i Bohaterów Getta Warszawskiego. W rejonie placu Piastów trwają prace związane z przebudową sieci cieplnej.

Aktualne rozkłady jazdy

Przypominamy, że od końca lipca funkcjonuje w tym rejonie tymczasowa organizacja ruchu, w ramach której prowadzone są prace po wschodniej stronie wyspy centralnej placu Piastów oraz w jego północnej części, gdzie wcześniej wyznaczone było miejsce postoju autobusów komunikacji miejskiej. W związku z tym zmianie uległa lokalizacja przystanków autobusowych. Szczegółowe informacje na ten temat i aktualne rozkłady jazdy autobusów można znaleźć na stronie rj.metropoliaztm.pl.

Przebudowę po południowej stronie dworca PKP realizuje Eurovia Polska S.A.. Koszt inwestycji finansowanej z budżetu miasta to ponad 41 mln zł. Prace powinny zakończyć się pod koniec 2022 r.

 

źródło: mojegliwice.pl

 

reklama

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button