KrajRegionWiadomość dnia

Content marketing i SEO – skuteczny duet w pozycjonowaniu stron

Jeżeli zależy Ci na efektywnym pozycjonowaniu firmowej strony, połącz działania content marketingowe z SEO, aby zbudować lepszą widoczność w Google i uzyskać zadowalający ruch z organicznych wyników wyszukiwania.

 

 

Przemyślany content marketing sprzyja długofalowemu pozycjonowaniu strony

Podstawowa zasada Google dla webmasterów głosi, aby podczas tworzenia wartościowych stron, które wyróżniają się wśród konkurencyjnych witryn, kierować się potrzebami użytkowników zamiast myśleć wyłącznie o wyszukiwarkach. Taki jest również fundament content marketingu. Krótko mówiąc, to tworzenie i dystrybucja zoptymalizowanych i ponadczasowych treści, które umożliwiają budowanie trwałych relacji z klientami i wizerunku eksperta. Wspomniane treści to nie tylko różnego rodzaju teksty, ale również infografiki, nagrania, filmy.

Content marketing obejmuje nie tylko tworzenie publikacji tu i teraz, ale również ich redystrybucję, nazywaną recyklingiem treści. W tym procesie ważny jest evergreen content, czyli wiecznie żywa treść, którą można aktualizować nawet po latach od pierwszej publikacji. Przykład? Wyobraź sobie, że jesteś właścicielem sklepu z urządzeniami AGD, którego strona WWW ma bogatą sekcję rankingów segregujących sprzęty zarówno pod kątem ich funkcji, jak i półek cenowych. Fachowe treści zawierają odpowiedzi na pytania klientów i ułatwiają wybór najlepszego urządzenia. Wszechstronna strategia obejmuje m.in. recykling rankingów, czyli uzupełnianie zestawień o nowe produkty na rynku i weryfikowanie, czy polecone wcześniej sprzęty są wciąż dostępne. W efekcie tekst sprzed kilku lat wciąż żyje i nabiera wartości.

Jeśli chcesz zostać liderem SEO w swojej gałęzi e-commerce, ale brakuje Ci pomysłu na spójną i skuteczną strategię contentową, wyślij zapytanie do agencji marketingowej https://adcookie.pl/.

 

Zintegrowanie SEO i content marketingu umożliwia podjęcie walki o pałeczkę lidera w branży

Imponujące efekty synergii content marketingu i SEO są szczegółowo opisane w obszernym case study AdCookie. Publikacje mogą wygenerować spory ruch i konwersje, jeśli będą dostosowane do potrzeb użytkownika, a te można gruntownie zbadać, korzystając z pomocnych narzędzi SEO.

W content marketingu zadaniem narzędzi SEO jest m.in. analiza treści konkurencji i weryfikacja, jakich informacji najczęściej poszukują potencjalni klienci firmy. Dysponując listą słów kluczowych i wiedząc, co powinien zawierać content lepszy i bogatszy od konkurencyjnego, można zadowolić użytkownika strony WWW wyczerpującymi odpowiedziami i rozwiać jego wszelkie wątpliwości. Przemyślana strategia sprzyja budowaniu wizerunku szczerego eksperta, który nie namawia nachalnie do zakupu produktu bądź usługi, a subtelnie kreuje wizję wspaniałej przyszłości danej osoby, jeśli zostanie klientem firmy.

O ile treść powinna być odpowiednio wysycona słowami kluczowymi zarekomendowanymi przez specjalistę SEO, o tyle autor contentu powinien znaleźć złoty środek pomiędzy optymalizacją tekstu a naturalnym tonem profesjonalnego doradcy i pamiętać o cenionej unikatowości publikacji. Im ciekawsza i oryginalniejsza treść, tym większe szanse na podzielenie się nią przez użytkowników i zdobycie naturalnych linków.

Content marketing i SEO powinny się wspierać. Prawidłowo zoptymalizowana strona firmy i treści odpowiadające potrzebom użytkowników, które są szeroko dystrybuowane i aktualizowane, to sprawdzona droga do odniesieniu sukcesu w pozycjonowaniu witryny.

 

źródło: materiały partnera
Pokaż więcej

Zobacz również

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

×

Szanowni Państwo, w związku z obowiązywaniem przepisów RODO informujemy, iż jako podmiot przetwarzający dane osobowe realizujemy swoje obowiązki zgodnie z nowymi standardami. Prosimy o zapoznanie się kliknij by zapoznać

Close