reklama
Artykuł SponsorowanyKultura i rozrywka

Jakie są cele kampanii Facebook Ads?

reklama

Każda marka, której zależy na budowaniu rozpoznawalności i zwiększaniu sprzedaży, powinna być obecna na Facebooku. Firmowy profil to nie tylko możliwość kreowania pozytywnego wizerunku i wchodzenia w interakcje z klientami, ale także płatnego reklamowania konkretnych usług i produktów. Kampanie Facebook Ads mogą służyć wielu różnym celom. Dowiedz się o nich więcej!

 

Facebook Ads i cele kampanii

Ustalenie celu to pierwszy etap każdej kampanii w systemie Facebook Ads. Wybór powinien zależeć od charakterystyki danej marki oraz jej aktualnej sytuacji rynkowej. Możliwości wahają się od tradycyjnego zwiększania sprzedaży, aż po nakłanianie użytkowników do wykonywania określonych akcji. Cele kampanii Facebook Ads dzielą się na 3 następujące kategorie: świadomość, działania, konwersja.

Świadomość

Kampanie zorientowane na świadomość mogą prowadzić do osiągnięcia jednego z dwóch celów:

reklama
  • Rozpoznawalność – to działania czysto wizerunkowe, na które mogą pozwolić sobie największe firmy na rynku. Zazwyczaj kampanie tego typu są dość kosztowne, a ich efekt polega na wzroście świadomości marki wśród użytkowników. Dzięki temu będą oni bardziej skłonni skorzystać z usług danej firmy w przyszłości.
  • Zasięg – reklamy mające dotrzeć do jak największej liczby odbiorców. Na drugi plan schodzi kwestia zawężania grupy docelowej. Liczy się po prostu to, aby szerokie grono użytkowników zobaczyło Twój komunikat.

Działania

Kampanie, których celem są działania, mają przede wszystkim angażować odbiorców i wspierać komunikację z nimi. Do tej kategorii zaliczamy:

  • Ruch – jeden z najważniejszych celów kampanii Facebook Ads. Służy generowaniu ruchu na Twojej stronie internetowej.
  • Aktywność – celem reklam tego typu jest zachęcanie użytkowników do interakcji: polubień, komentarzy i udostępnień.
  • Instalacje aplikacji – celem jest dotarcie do osób, które zainstalują Twoją aplikację.
  • Wyświetlenia filmu – kampanie zorientowane na jak największą liczbę wyświetleń materiału wideo.
  • Pozyskiwanie kontaktów – zbieranie tzw. leadów to jeden z najbardziej użytecznych celów reklam na Facebooku. Przydaje się zawsze wtedy, gdy potrzebujesz listy kontaktów biznesowych.
  • Wiadomości – cel polegający na zachęcaniu użytkowników do nawiązania kontaktu z marką przez Messenger, co umożliwi Ci wysyłanie im komunikatów reklamowych w przyszłości.

Konwersja

Kampanie ustawione pod konwersję przekonują odbiorców do podjęcia pożądanych przez Ciebie działań biznesowych. Możesz zachęcić konsumenta do takich akcji jak:

  • Konwersje – cel przewidziany dla firm generujących przynajmniej 15 – 50 konwersji tygodniowo. Do konfiguracji takiej kampanii niezbędna jest instalacja Facebook Pixel.
  • Sprzedaż z katalogu – reklamy służące promowaniu oferty e-commerce i nakłanianiu odbiorców do transakcji.
  • Ruch w firmie – cel zachęcający użytkowników do odwiedzin w lokalnych oddziałach firmy.

Facebook Ads – jaki cel wybrać?

Jak widzisz, Facebook zadbał o to, aby każda firma mogła skutecznie wykorzystywać jego system reklamowy. Wybór odpowiedniego celu dla kampanii powinien zależeć zarówno od Twoich planów biznesowych, jak i od aktualnej sytuacji marki na rynku.

 

źródło: artykuł partnera

reklama

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button