Kultura i rozrywka

Witamina b – gdzie jest zawarta?

Po co ci witamina b gdzie jest zawarta i jak często ją dostarczać? Tutaj się dowiesz. Poznasz również wszystkie wit z grupy b (jest ich sporo). Znajdziesz też odpowiedź, jaki wpływ na wit b ma alkohol. Zagadnienie dotyczy także podawaniu wit b zwierzętom.

 

Witamin z grupy b potrzebujesz, by zachować równowagę psychiczną. Twój układ nerwowy uodporni się na stres. Staniesz się radośniejszy. Twój umysł zacznie sprawnie pracować. Będziesz mieć także zdrową skórę i błony śluzowe. Pomożesz hemoglobinie wytworzyć czerwone ciałka krwi. Odpowiednia ilość czerwonych ciałek krwi zapobiega anemii. Czerwone ciałka krwi transportują tlen do wszystkich komórek. Wzmocnisz w ten sposób swoją odporność na choroby.

Ile jest witamin z grupy b?

Pod nazwą witaminy b znajduje się kilkanaście podobnie działających witamin, które najlepiej, gdy są dostarczane do organizmu kompleksowo. Pomagają sobie one w ten sposób, by jak najlepiej spełnić swoje funkcje w organizmie. Witaminy te otrzymały następujące nazwy:

  • wit B1 – tiamina
  • wit B2 – ryboflawina
  • wit B3 (inaczej PP) – niacyna
  • wit B4 – cholina
  • wit B5 – kwas pantotenowy
  • wit B6 – pirydoksyna
  • wit B7 – biotyna
  • wit B8 – inozytol
  • wit B9 – kwas foliowy (tak nazywana jest również wit B11)
  • wit B10 (PABA) – kwas p-aminobenzoesowy
  • wit B12 – kobalamina
  • wit B13 – kwas orotowy
  • wit B14 – hipotetyczna witamina o niezydentyfikowanej budowie
  • wit B15 – kwas panganowy
  • wit B16 – inozyt
  • wit B17 – letrii

Jak widzisz, pod nazwą witaminy z grupy b znajduje się bardzo dużo pokrewnych substancji. Są one niezbędne do prawidłowego funkcjonowania twojego organizmu, tak samo, jak pozostałe witaminy.

„Wszystkie witaminy z grupy b rozpuszczalne są w wodzie. Dzięki temu nadmiar tych substancji wydalany jest z moczem. Możesz więc być spokojny o ich przedawkowanie. Jedyną witaminę, jaką możesz przedawkować to wit B12” – dodaje Mariusz Michalski, redaktor serwisu poprostuzdrowo.

Jakie rośliny dostarczają człowiekowi witaminę b?

Spośród roślinnych artykułów spożywczych, które zawierają witaminę b, są groch, fasola, kasza gryczana, laskowe orzechy, kiełki, otręby. Spośród wszystkich witamin z grupy b tylko witaminę B12 twój organizm może skumulować w swych komórkach. Pozostałe witaminy z tej grupy musisz dostarczać codziennie. Ustal więc swój jadłospis w taki sposób, aby przynajmniej jeden z artykułów znalazł się każdego dnia na twoim talerzu.

Najwięcej witamin b dostarczysz poprzez spożywanie żywności na surowo. Do niej zaliczają się orzechy i kiełki oraz otręby i groszek cukrowy. To jedyny groch, który z powodzeniem możesz zjeść razem ze strączkiem i na surowo. Pozostałe odmiany grochu i pokarmy zawierające wit b musisz poddać obróbce termicznej. Wówczas część tych witamin utleni się, dlatego takich pokarmów zjedz więcej.

Zobacz: https://poprostuzdrowo.pl/zelatyna-na-stawy

Które drożdże mają najlepiej przyswajalną witaminę b?

Największy pożytek z przyswojenia przez organizm witamin z grupy b są drożdże piwne. Jednak piwo alkoholowe powoduje, iż witamina przestaje być obecna. Każdy spożywany przez ciebie alkohol zniszczy witaminy z grupy b.

Popularne są również tzw. nieaktywne drożdże. Znajdziesz je na półkach z ekologiczną żywnością w formie suchych płatków. Drożdże piekarskie natomiast powinny zostać poddane obróbce termicznej.

Wątróbka na surowo – dla kogo?

Witaminę b znajdziesz w wątróbce. Bez względu na jej rodzaj, ma duże pokłady tej witaminy. Najwięcej jej jest jednak gdy spożywana jest na surowo. W takiej postaci najlepiej podać wątróbkę zwierzętom domowym (psom i kotom). Pies może spożywać wszystkie rodzaje wątroby. Przy karmieniu kota musisz zrezygnować z wątroby wieprzowej, gdyż może mu ona zaszkodzić. W ogóle kotom nie podaje się żadnych produktów z zawartością wieprzowiny.

W wątróbce gotowanej, smażonej, duszonej zawartość witaminy b diametralnie spada. Jednak jako człowiek tylko w takiej postaci jesteś w stanie ją spożyć.

Aby twój organizm dobrze funkcjonował, potrzebujesz dostarczać witamin z grupy b najlepiej codziennie. Tak ustal jadłospis, aby zawsze jedna z podanych propozycji znalazła się na Twoim talerzu. Będziesz wówczas mniej podatny na stres. Lepiej skoncentrujesz się na pracy. Twój mózg będzie wydajniejszy. Uchronisz się przed wieloma chorobami. Twoja skóra stanie się gładka, miękka, bez wyprysków. Zachowasz również zdrowe błony śluzowe gardła i nosa oraz pochwy.

 

źródło: artykuł partnera
Tagi
Pokaż więcej

Zobacz również

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

×

Szanowni Państwo, w związku z obowiązywaniem przepisów RODO informujemy, iż jako podmiot przetwarzający dane osobowe realizujemy swoje obowiązki zgodnie z nowymi standardami. Prosimy o zapoznanie się kliknij by zapoznać

Close