Nasze działania przebiegają w sześciu etapach:

  • analiza potrzeb,

  • dopasowanie oferty,

  • przeprowadzenie szkolenia,

  • wdrożenie zdobytej wiedzy i umiejętności w codzienne zadania,

  • utrwalenie ich w postaci nawykowych działań oraz ocena efektywności procesu szkoleniowego.

Gwarantujemy:

  • Warsztaty Szkoleniowe dokładnie odpowiadające potrzebom,

  • Obsługę przez firmę szkoleniową mocno osadzoną w realiach dzisiejszego rynku,

  • Szkolenie przeprowadzone przez trenera-praktyka, który bazuje na swoim doświadczeniu i programie teoretycznym, które wspólnie ilustrują realne przykłady z życia,

Co osiągniesz dzięki udziałowi w szkoleniu:




Głównym celem szkolenia jest rozwój wiedzy i umiejętności pracowników placówki medycznej, którzy zamierzają osiągnąć profesjonalizm w zakresie obsługi pacjenta/klienta.

Zgłoś się już teraz!

Analiza potrzeb szkoleniowych:

Aby spełnić dokładnie Państwa oczekiwania, przed szkoleniem proponujemy analizę potrzeb kompetencyjnych pracowników. Analiza będzie polegać na:

  • Przeprowadzeniu wywiadu z dyrektorem placówki w celu    doprecyzowania biznesowych oraz kompetencyjnych celów szkolenia,
  • Przeprowadzenie rozmów z wybranymi uczestnikami szkolenia,
  • Przekazanie charakterystyki usług, które są przygotowane z myślą o grupie docelowej,

Na podstawie wyników analizy zostanie przygotowany szczegółowy, ostateczny program szkolenia.

SZKOLENIA PRZYKŁADOWE:

SPOSOBY POSTĘPOWANIA W SYTUACJACH TRUDNYCH Z PACJENTAMI

Realia życia codziennego weryfikują nasze umiejętności, zdobyte doświadczenie i wiedzę. Bardzo często trzeba je konfrontować z potrzebami pacjenta. Tego niestety nie uczą na uczelniach medycznych. W XXI wieku, nie tylko sklepy walczą o klienta, ale również przychodnie o pacjenta. Jakość kontaktu z pacjentem, nasze zaangażowanie oraz chęć pomocy determinują ich liczbę i ukazują poziom świadczonych przez nas usług.

CEL SZKOLENIA:

Głównym celem szkolenia jest podniesienie efektywności pracownika, poprzez usprawnienie procesu komunikacji i rozwijanie technik skutecznego oddziaływania
na pacjenta. Na szkoleniu mówimy o tym, co zrobić, żeby kontakt z drugim człowiekiem był przyjemnością i żebyśmy kontaktowali się z pacjentami coraz skuteczniej (psychologia sprzedaży, psychologia kontaktów międzyludzkich), oraz o sposobach radzenia sobie ze stresem, jaki wiąże się z wykonywanym zawodem.

PROGRAM SZKOLENIA: 

Asertywność

Cztery typy zachowań: Asertywne, agresywne, bierne (uległe), manipulacyjne. Jak się objawiają? Po czym je poznać?
Jakie są skutki każdego zachowania ( w zależności czy reprezentuje je klient czy personel medyczny)
Co to jest asertywność? Co nam daje asertywność?
Czterostopniowy asertywny schemat obrony własnych granic wg Pameli Butler. Asertywna odmowa czyli zasada zdartej płyty.
Praktyczne ćwiczenia postaw asertywnych wobec trudnych czy roszczeniowych klientów/pacjentów

Radzenie sobie z zastrzeżeniami

Jak radzić sobie z odmową; Pokonywanie zastrzeżeń – schemat;
Rodzaje zastrzeżeń: Zastrzeżenia jawne (rzeczywiste i zastępcze) oraz ukryte; Nieporozumienie-Obojętność-Sceptycyzm
Technika radzenia sobie z zastrzeżeniami w 3 krokach
Ćwiczenia radzenia sobie z obiekcjami u klienta/pacjenta

Typologia klienta/pacjenta wg meta programów

Autorytet wewnętrzny lub zewnętrzny, zgodny lub negujący, systematyczny lub chaotyczny, osobisty lub rzeczowy, nastawiony na cele lub problemy.
Praktyczne sposoby rozpoznawania poszczególnych typów osobowości.

SZTUKA KOMUNIKACJI Z PACJENTEM – WYBRANE ZAGADNIENIA

Designed by Pressfoto / Freepik

Nawiązanie kontaktu z klientem (zasady dobrej komunikacji, otwieranie wizyty, dopasowanie werbalne i niewerbalne).
Mowa ciała – podstawy Pierwsze wrażenie, co buduje zaufanie
i długotrwałe relacje z pacjentem, rola pozytywnych emocji
w kontaktach, aktywne słuchanie: dopasowanie, dowartościowanie, umiejętność zadawania pytań, rodzaje pytań, parafraza, podążanie za klientem, zebranie jak największej ilości informacji.
Rozpoznawanie merytorycznych i emocjonalnych potrzeb klienta ( teoria góry lodowej, pytania otwarte, parafraza, truizmy ) – scenki

Sposoby postępowania w sytuacjach trudnych z pacjentami/klientami

Asertywność – Cztery typy zachowań: Asertywne, agresywne, bierne ( uległe ), manipulacyjne. Jak się objawiają? Po czym je poznać? Jakie są skutki każdego zachowania ( w zależności czy reprezentuje je klient czy personel medyczny) Co to jest asertywność? Co nam daje asertywność? Czterostopniowy asertywny schemat obrony własnych granic wg Pameli Butler. Asertywna odmowa czyli zasada zdartej płyty.

Praktyczne ćwiczenia postaw asertywnych wobec trudnych czy roszczeniowych klientów/pacjentów

Radzenie sobie z zastrzeżeniami Jak radzić sobie z odmową; Pokonywanie zastrzeżeń – schemat; Rodzaje zastrzeżeń: Zastrzeżenia jawne (rzeczywiste i zastępcze) oraz ukryte; Nieporozumienie-Obojętność-Sceptycyzm. Technika radzenia sobie z zastrzeżeniami w 3 krokach.
Ćwiczenia radzenia sobie z obiekcjami u klienta/pacjenta

Typologia klienta/pacjenta wg metaprogramów:

Autorytet wewnętrzny lub zewnętrzny, zgodny lub negujący, systematyczny lub chaotyczny, osobisty lub rzeczowy, nastawiony na cele lub problemy.
Praktyczne sposoby rozpoznawania poszczególnych typów osobowości.

 

STRES A OBSŁUGA KLIENTA
  1. Skutki pracy w stresie, sposoby ograniczenia stresu w pracy, stres a pozycja ciała
    Stres a dieta, rola nawodnienia organizmu.
    Stres a otoczenia. Jak radzić sobie ze stresem po pracy. Różne sposoby relaksacji. Praktyczne ćwiczenia relaksacji.
  2. Cechy prawidłowej komunikacji z pacjentem.
  3. Fakty na temat skuteczności terapii długoterminowych u pacjentów chorych przewlekle. Co to jest adherence, compliance i persistence. Koszty i następstwa niestosowania się do zaleceń lekarskich.
  4. Przyczyny braku spolegliwości pacjentów. Co można poprawić w zakresie komunikacji z pacjentem/klientem: wsparcie, empatia; umiejętność skutecznej edukacji pacjenta; wytworzenie poczucia bezpieczeństwa i zaufania – ćwiczenia.
  5. Jak zrozumiale przekazywać zalecenia terapeutyczne – ćwiczenia

CZAS TRWANIA SZKOLENIA
od 8 do 16 godzin



CENA SZKOLENIA:

Uzależniona od rodzaju szkolenia, czasu jego trwania, sposobu organizacji. 

W przypadku większej liczby osób istnieje możliwość negocjacji ceny. 

ZAPISZ SIĘ NA SZKOLENIE!

Cena zawiera: wynajęcie sali konferencyjnej, materiały biurowe, serwis obiadowy i kawowy.

Wyznacz trasę

Na czas szkolenia dostępny jest bezpłatny parking przy siedzibie Centrum Szkoleniowego TVS.

 

 

Oświadczamy, iż Centrum Szkoleniowe TVS jest wpisane do Bazy Usług Rozwojowych i na szkolenia będące w naszej ofercie istnieje możliwość uzyskania dofinansowania od 50% do 80% kosztów usługi rozwojowej. Dofinansowanie zależne jest od wielkości przedsiębiorstwa.