O kampanii
„Zaszczep swoje dziecko! To bezpieczny i łatwy sposób, aby chronić je przed chorobami zakaźnymi”. To kampania informacyjna realizowana przez FundacjęTVS wspólnie z UNICEF i Miastem Katowice. Jej realizacja przyczyni do wzrostu zainteresowania sczepieniami oraz wzrostu liczby osób zaszczepionych zamieszkujących miasto Katowice.
Kampania informacyjna będzie realizowania w Katowicach do 31 grudnia 2023 roku. Grupą celową są zamieszkujący Katowice uchodźcy z Ukrainy. W Katowicach przebywa około 30 tysięcy takich osób. Stan zaszczepienia dzieci w Ukrainie jest zróżnicowany w zależności od grupy wiekowej i regionu kraju, waha się od ok. 60% do 99%. Bez wątpienia stan zaszczepienia dzieci i młodzieży w ramach Programu Szczepień Ochronnych (PSO) w Ukrainie, w tym w odniesieniu do poliomyelitis, odry, błonicy, tężcowi i krztuścowi jest niższy niż w Polsce. Powód takiej sytuacji jest złożony. Przebywający na terenie Polski i Katowic uchodźcy skorzystać mogą jednak z programu szczepień obowiązkowych. Co ważne szczepienia takie są bezpłatne.
Podczas kampanii, w materiałach informacyjnych, podczas indywidualnych konsultacji, spotkań z lekarzami rozmawiać będziemy z uchodźcami na temat potrzeby realizacji szczepień według obowiązującego w Polsce kalendarza, przy uwzględnieniu przyjętych wcześniej ( w Ukrainie) dawek szczepionki. Wyjaśnimy w jaki sposób można zaszczepić dziecko przebywając w Katowicach.
Fundacja Telewizji TVS będzie prowadziła kwalifikację chętnych na indywidualne konsultacje medyczne z lekarzem internistą w formie teleporady, które odbywać będą się raz w miesiącu począwszy od marca do listopada.
Prowadzona będzie także akcja informacyjno-oświatowa wśród najmłodszych. W czasie spotkań i akcji informacyjnooświatowej prowadzone będą anonimowe badania ankietowe w celu wskazania rodzaju wątpliwości jakie mają ich uczestnicy.
Zaplanowaliśmy także akcję informacyjną prowadzoną w oparciu o media i nośniki zewnętrzne oraz bezpośrednią akcję informacyjną polegająca na dystrybucji drukowanych materiałów informacyjnych. W ramach kampanii powstaną telewizyjne i radiowe spoty reklamowe, ulotki, broszury, książka dla najmłodszych promująca szczepienia, dedykowane gadżety reklamowe. Będą one przygotowane w dwóch językach polskim i ukraińskim.