KrajRegionZdrowie

Czemu nie chudniesz? DIETA ODCHUDZAJĄCA – 7 najczęstszych błędów

Twoja dieta odchudzająca nie przynosi rezultatów? Przekonaj się, czy nie popełniasz któregoś z siedmiu najczęstszych błędów.

 

Dieta odchudzająca może być łatwa i przyjemna, jednak wielu z nas tygodniami (a nawet miesiącami) traktuje się katorżniczo, mimo braku efektów. Dlaczego nie chudniemy, choć się stale odchudzamy? Być może nawet nie wiesz, że popełniasz któryś z najczęstszych błędów. Przekonaj się sam!

 

Nieznajomość stanu zdrowia

Niektórzy z nas wizytę u lekarza traktują jako zło konieczne, a badania krwi to dawno zapomniane określenie z przeszłości. To ogromny błąd, bo pierwszym krokiem przed podjęciem diety powinno być udanie się do lekarza. O zmianie żywienia możemy zacząć myśleć dopiero po wykonaniu pakietu podstawowych badań i skonsultowaniu ich z lekarzem.

 

Nadwyżka kaloryczna

Podstawową zasadą, na której oparta jest dieta odchudzająca (redukcyjna), jest przestrzeganie ilości spożywanych kalorii. Jeśli jesz mniej, niż określa twoje dzienne zapotrzebowanie kaloryczne – chudniesz; gdy jesz więcej – tyjesz. Jedząc mniej więcej tyle, ile wynosi twoje zapotrzebowanie (twój bilans jest zerowy) – waga stoi. Upewnij się, że jesz mniej, niż wymaga twoje zapotrzebowanie.

 

CZYTAJ RÓWNIEŻ:

ZDROWA DIETA – obalamy 10 najpopularniejszych MITÓW!

Za duże wymagania

Całe życie odżywiałeś się niedbale? Nie oszukuj się, że w tydzień zmienisz swoje życie. Postaraj się nie wymagać od siebie, że od razu nauczysz się jeść odpowiednie porcje owoców i warzyw, pić hektolitry wody dziennie i ćwiczyć na siłowni pięć razy w tygodniu.

Każda zmiana jest stresogenna dla naszego organizmu (nawet ta, która w dłuższej perspektywie przyniesie mu korzystne skutki), dlatego wprowadzaj je powoli i z rozwagą, dając sobie czas na przyzwyczajenie się do nowej sytuacji.

Przykład: Na co dzień jadłeś trzy razy dziennie słodycze? Postaraj się co tydzień ograniczać tę liczbę – w pierwszym tygodniu jedz je dwa razy, w kolejnym raz, a w następnym postaraj się zamienić przetworzone słodkości na domowe odpowiedniki.

 

ZOBACZ PRZEPISY NA ZDROWE DESERY!

ZDROWE DESERY – Co jeść zamiast słodyczy? Dietetyk radzi!

Brak planu

Skuteczna dieta odchudzająca powinna opierać się na planie. Określ, ile chcesz schudnąć, w jakim czasie, jakie jest twoje zapotrzebowanie energetyczne i w jakim tempie planujesz ucinać kalorie.

Dokumentuj swój progres, zapisując wagę oraz wymiary i robiąc zdjęcia sylwetki – one dadzą najlepszy ogląd na postęp. Działając chaotycznie i bez planu szybko się zniechęcisz. Rób plany na obiady na cały tydzień i przygotowuj posiłki wcześniej. Staraj się mieć zawsze w lodówce coś zdrowego, co możesz zjeść – unikniesz sytuacji, gdy oszalały z głodu sięgniesz po przetworzoną przekąskę, będącą bombą kaloryczną, która uszczupli dzienni budżet kaloryczny.

 

Zbyt łatwe poddawanie się

Pamiętaj, że nadmiaru tłuszczu nie zgromadziłeś w ciągu tygodnia czy dwóch. Tak samo będzie z jego pozbywaniem się. Dieta odchudzająca powinna być procesem – maratonem, nie sprintem, jeśli chcesz, aby efekty były długotrwałe. Nie spodziewaj się spektakularnych efektów po tygodniu czy dwóch.

 

Wypijanie kalorii

Czy na pewno wiesz, ile kalorii dostarczasz organizmowi w napojach? Przetworzone napoje gazowane, słodzone soczki i poranne kawy z mlekiem czy śmietanką również mają swoją wartość energetyczną. Twój organizm podziękuje ci, gdy przerzucisz się na wodę, czarną kawę, herbaty oraz domowe soki owocowe bez dodatkowego cukru, gdyż owoce same go w sobie zawierają w wystarczającej ilości.

 

PRZEKONAJ SIĘ, CO PIĆ, BY MIEĆ PŁASKI BRZUCH!

Pij i chudnij! Poznaj 5 napojów, dzięki którym będziesz mieć płaski brzuch

Brak motywacji

Na sam koniec najważniejszy błąd – próba zmiany bez wewnętrznej chęci. Póki sam nie wiesz, dlaczego chcesz dokonać tej zmiany, trudne będzie jej zrealizowanie. Robisz to dla zdrowia? Pięknej sylwetki? Pochwał innych? Korzyści zawodowych? Odpowiedz sobie na pytanie, dlaczego chcesz dokonać zmian i schudnąć. Określ jasno swoją motywację i uczep się tej myśli. Wiedząc, co chcesz zrobić i dlaczego, o wiele łatwiej będzie realizować zamierzone cele.

CZYTAJ RÓWNIEŻ:

Postanowienia noworoczne – dlaczego nie wychodzą?

Marlena Borczyk

Tagi
Pokaż więcej

Zobacz również

9 thoughts on “Czemu nie chudniesz? DIETA ODCHUDZAJĄCA – 7 najczęstszych błędów”

  1. Najczęstszą przyczyną jest nieodpowiednia dieta, która jest źle zbilansowana lub ma złą kaloryczność. W ułożeniu poprawnej diety może pomóc doświadczony dietetyk. Sama się o tym przekonałam, zanim się udałam do gabinetu sama próbowałam diet, odchudzania, niestety bez większych efektów. Obecnie jestem kilka miesięcy po skończonej kuracji w Projekcie Zdrowie, efekty są super, a waga nie wraca. Teraz wiem jak się odżywiać, co mogę jeść i kiedy

  2. Bardzo spodobał mi się ten artykuł ponieważ pokazuje najprawdziwszą prawdę związaną z odchudzaniem. Sama też przeszłam przez porażki odchudzając się po ciąży. Sama sobie układałam diety na podstawie wyczytanych wskazówek w internacie. Nic bardziej mylnego! Przede wszystkim odchudzanie powinno rozpocząć się od zrobienia podstawowych badań – chociażby badania z krwi. Lekarz może nam powiedzieć dokładniej, jakich składników, witamin i minerałów brakuje nam najbardziej. Wtedy dopiero można decydować na jakich składnikach, tj. warzywach, owocach itd powinniśmy skupić się najbardziej. Motywacja? To indywidualna sprawa każdego z nas, tego jak być zmotywowanym i uczciwym wobec siebie nie ma w żadnym najlepszym przepisie na dietę 🙂

  3. Zgadzam się z podtytułem „Zbyt łatwo się zniechęcasz”. Moim zdaniem w odchudzaniu kluczowy jest właśnie aspekt psychologiczny. Diety, których się podejmujemy są zbyt restrykcyjne i nie jesteśmy w stanie się ich trzymać przed dłużej niż kilka tygodni. W rezultacie się poddajemy i wracamy do punktu wyjścia. Ludzie pamiętajcie każda dieta, której się podejmujecie powinna być dla was komfortowa pod względem psychologicznym!!!

    Pozdrawiam i życzę powodzenia w odchudzaniu!

  4. Tak bardzo ważny jest plan działania. Konkretny cel, np. „daję sobie 30 dni na schudnięcie 4 kilogramów”. A nie coś typu: „Do końca roku schudnę”. Bez konkretów nie można niczego zaplanować.

  5. Ja jestem na diecie ketogennicznej. Próbowałam różnych sposobów ale dopiero ta przyniosła wymierne rezultaty. Chociaż niektórzy krytycznie do niej podchodzą…

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

×

Szanowni Państwo, w związku z obowiązywaniem przepisów RODO informujemy, iż jako podmiot przetwarzający dane osobowe realizujemy swoje obowiązki zgodnie z nowymi standardami. Prosimy o zapoznanie się kliknij by zapoznać

Close