reklama
Silesia Flesz najnowsze informacje

Gigantyczna kara dla Biedronki. Spółka wprowadzała klientów w błąd

reklama

Ponad 160 mln zł kary nałożył na Jeronimo Martins Polska prezes UOKiK. Spółka wprowadzała konsumentów w błąd ws. m.in. warunków akcji „Tarcza Biedronki antyinflacyjna”.

 

  • Prezes UOKiK Tomasz Chróstny wydał decyzję w sprawie Jeronimo Martins Polska.

  • Spółka wprowadzała konsumentów w błąd odnośnie warunków, korzyści i dostępności regulaminu akcji „Tarcza Biedronki antyinflacyjna”.

  • Nałożona kara to ponad 160 mln zł.

UOKiK nałożył na Jeronimo Martins Polska ponad 160 mln zł kary. Ponadto – jak dodano w komunikacie – firma ma obowiązek „opublikowania oświadczenia o decyzji prezesa UOKiK na stronie internetowej spółki, na profilu Biedronki na Facebooku, we wskazanych stacjach telewizyjnych oraz w sklepach sieci. Decyzja jest nieprawomocna”.

UOKiK przypomniał, że akcja „Tarcza Biedronki antyinflacyjna” była prowadzona w sklepach sieci od kwietnia do czerwca 2022 r. „Była ona reklamowana na dużą skalę hasłem 'Jeśli na naszej liście 150 najczęściej kupowanych produktów znajdziecie produkt w niższej cenie regularnej w innym sklepie, zwrócimy wam różnicę’. Miała stanowić odpowiedź przedsiębiorcy na wzrost wskaźnika inflacji” – podał Urząd.

reklama

Zdaniem UOKiK przekazy reklamowe były tak sformułowane, aby przyciągnąć uwagę konsumentów, którym zależy na niskich cenach produktów, oraz wytworzyć u nich przeświadczenie, że oferowane produkty są najtańsze na rynku. 

UOKiK: Jeronimo Martins Polska naruszył zbiorowy interes konsumentów.

Jak podsumowano: zasady były skomplikowane, korzyści niewspółmierne korzyści, a dostępność regulaminu ograniczona.

Biedronka deklarowała, że zwróci różnicę w cenie. Według Urzędu mogło to sugerować, że zwrot nastąpi w formie pieniężnej do dowolnego wykorzystania. Tymczasem – jak wyjaśniał Urząd – konsumenci „mieli dostać ważny tylko 7 dni e-kod o wartości różnicy (czyli na przykład kilkunastu lub kilkudziesięciu groszy) na zakupy w sklepach sieci.

UOKiK zakwestionował także kwestię dostępności regulaminu.

„Miał się on znajdować – zgodnie z informacjami zamieszczonymi w materiałach reklamowych – w sklepach, jednak nie był nigdzie wywieszony. Pracownicy Biedronki mogli go wydrukować i udostępnić wyłącznie na życzenie zainteresowanych klientów, co w praktyce czyniło zapoznanie się z regulaminem w sklepie niemożliwym” – wskazał UOKiK.

Źródło: UOKiK

reklama

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button