Artykuł PartnerskiArtykuł Sponsorowany

Google Ads – czy na pewno warto?

Google Ads to najszybszy sposób na poprawę widoczności witryny w wyszukiwarce. Co jeszcze „potrafi”? Czy warto inwestować w „Adsy”? Przeczytaj nasz artykuł i upewnij się, czy kampanie Google Ads to coś dla Ciebie.

 

Działasz w branży e-commerce? Prowadzisz internetowy butik z torebkami na zamówienie? Organizujesz wycieczki dookoła świata dla singli? Jesteś dietetykiem i chcesz sprzedawać swoje e-booki z jadłospisami? Tym, czego potrzebujesz, jest dobra widoczność w wyszukiwarce internetowej! Podstawą są konsekwentnie prowadzone działania z zakresu pozycjonowania SEO. Dzięki nim będziesz stopniowo zdobywać coraz wyższe pozycje w organicznych wynikach wyszukiwania. Jeśli jednak potrzebujesz dobrych wyników jak najszybciej – np. w przypadku, gdy właśnie startujesz z ofertą, wypuszczasz nowy produkt lub rozpoczynasz działalność – zastanów się również nad kampanią Google Ads. 

Google Ads – co to takiego? 

Google Ads to platforma reklamowa w środowisku Google. Najpopularniejsze są reklamy w sieci wyszukiwania. Użytkownicy wpisują do wyszukiwarki daną frazę i w odpowiedzi na nią widzą link do Twojej strony nad oraz pomiędzy organicznymi wynikami wyszukiwania. 

To, w którym dokładnie miejscu wyświetla się Twoja reklama, zależy m.in. od Twego budżetu, ale także od popularności danego tematu. Reklamodawcy chcący wykupić reklamę biorą bowiem udział w aukcji – decyduje ona o tym, czy oraz gdzie dokładnie publikowane są konkretne treści reklamowe. 

Google Ads – samodzielnie czy z agencją Google Ads?

Czy potrzebujesz do tego wsparcia profesjonalistów, czy poradzisz sobie samodzielnie? Odpowiedź brzmi: to zależy. Na pewno uruchomienie pierwszej kampanii Google Ads będzie wymagało od Ciebie dokładnego poznania systemu, ale także zasad tworzenia samej kampanii (w tym ustalania budżetów, celów, targetu) oraz jej optymalizowania. Do tego niezbędna jest aktualna wiedza z zakresu Google Ads. Jeśli nie masz czasu ani zasobów, aby poznać temat od podszewki oraz by ciągle aktualizować informacje (wytyczne i algorytmy Google nieustannie się zmieniają!), współpraca z agencją Google Ads, taką jak Sempai, to na pewno dobry pomysł. Specjaliści od Google Ads będą czuwać nad każdym etapem działania kampanii oraz optymalizować ją w trakcie – tak, aby przynosiła jak najlepsze rezultaty. 

Google Ads – czy warto? 

Wiesz już, na czym polega reklama Google Ads oraz czy warto powierzyć obsługę kampanii agencji specjalizującej się w tym temacie. Co jednak dokładnie mogą dać Ci Google Adsy? 

Po pierwsze, wspomnianą już poprawę widoczności Twojej witryny w wyszukiwarce. Link do Twojej strony pojawia się w wyeksponowanym miejscu w wynikach wyszukiwania Google, istnieją więc spore szanse, że użytkownik się nim zainteresuje. 

Po drugie, Google Ads oznacza możliwość precyzyjnego targetowania reklamy. Można precyzyjnie określać grupy docelowe, wybierać użytkowników nie tylko według wieku, miejsca zamieszkania czy zainteresowań, ale także docierać do tych odbiorców, którzy mieli już kontakt z naszą stroną.

Po trzecie, kampanie Google Ads to wiele różnorodnych formatów. Reklamy tekstowe, graficzne, produktowe, wideo, w poczcie Gmail – możliwości jest naprawdę sporo. 

Po czwarte, elastyczny budżet. Google Ads to rozwiązanie przystępne cenowo, możesz więc zacząć nawet z niedużym budżetem.

Po piąte, reklama Google jest widoczna niemal od razu po uruchomieniu kampanii, w związku z czym szybko zauważysz rezultaty prowadzonych działań. 

Google Ads na pewno pomoże Ci w poprawieniu widoczności w sieci, co z kolei przełoży się na ruch. Warto jednak pamiętać, że kampania Ads będzie działać dopóty, dopóki za nią płacisz. Dlatego najlepiej połączyć się z długofalową strategią pozycjonowania strony w organicznych wynikach wyszukiwania.

źródło: artykuł partnera

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button