BiznesKategorieSilesia Flesz najnowsze informacje

Mysłowice: miasto zerwało umowę z NDI

Konsorcjum NDI nie będzie kontynuowało prac

Co z przebudową torowiska tramwajowego w Mysłowicach? Miasto w ślad za spółką Tramwaje Śląskie S.A. zerwało umowę z wykonawcą generalnym – konsorcjum NDI.

Władze Mysłowic również wypowiedziały umowę spółce NDI, odpowiedzialnej za remont torów tramwajowych w ścisłym centrum miasta. To przez brak możliwości zawarcia porozumienia z przedstawicielami konsorcjum NDI. W piątek 14 stycznia 2023 odbyło się spotkanie, w którym udział wzięły strony oraz prawnicy i to po konsultacjach z nimi Mysłowice podjęły decyzję o odsunięciu inwestora od prac.

Rozkopane centrum miasta Zdj. F. Orlińska
Przebudowa torów w centrum Mysłowic

Tramwaje Śląskie wypowiedziały umowę NDI

Przypominamy, że 2 stycznia 2023 wykonawcy generalnemu umowę wypowiedziała spółka Tramwaje Śląskie. To wskutek opieszałości w postępie prac i dwukrotnym nie wywiązaniu się z terminu realizacji. Jak poinformowały wówczas Tramwaje, pierwotnie inwestycja miała zakończyć się we wrześniu 2022 roku, po czym umowę aneksowano wyznaczając kolejny termin na grudzień. Do tego czasu wykonawca zrealizował zaledwie 30 proc. robót. O szczegółach pisaliśmy tutaj:

Wykonawca wyrzucony z inwestycji tramwajowej w Mysłowicach.

Inwentaryzacja w Mysłowicach

10 stycznia przy ulicach Bytomskiej, Powstańców, Szymanowskiego i Starokościelnej w Mysłowicach ruszyła inwentaryzacja, która pozwoli inwestorom dokładnie określić zakres i etap dotychczas wykonanych prac. Dopiero po jej zakończeniu Tramwaje Śląskie i Mysłowice będą mogły ogłosić nowe przetargi – na część miejską oraz tramwajową. Koszt całej inwestycji według umowy podpisanej w maju 2021 roku oscylował w granicach 55 mln złotych. Od tego czasu jednak rosnąca inflacja spowodowała znaczący wzrost cen zarówno materiałów, jak i usług. Stąd inwestorzy obawiają się, ile finalnie może pochłonąć przebudowa infrastruktury tramwajowej w Mysłowicach. Jeżeli zaistnieje taka konieczność, będą wnosić dodatkowe roszczenia. Dodatkowe, ponieważ na wykonawcę już została nałożona kara w wysokości ponad 7,5 mln złotych za niewywiązanie się z umowy.

Powiązane artykuły

Remont torów w Mysłowicach. Zakres prac

Tak duża inwestycja w Mysłowicach ma objąć nie tylko przebudowę torowiska, ale też dobudowę drugiego toru, pętli tramwajowej w okolicach dworca kolejowego i torowiska do mostu nad Przemszą. Miasto przy tej okazji planuje przebudować ulice, chodniki, zmodernizować uliczne oświetlenie oraz zrealizować prace podziemne.

Zarówno Tramwaje Śląskie, jak i Mysłowice chcą, aby inwestycja została zakończona w 2023 roku. Jej zakończenie i rozliczenie do końca 2023 jest warunkiem do pozyskania dofinansowania unijnego na ten cel.

Jak poinformowały w poniedziałek Tramwaje Śląskie, prace powinny zostać wznowione przez nowego wykonawcę do sześciu miesięcy.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button