reklama
Silesia Flesz najnowsze informacjeTVS VIDEO

Katowice: Parking przy Tylnej Mariackiej. Ile będzie kosztował?

reklama

Po siedmiu miesiącach od ukończenia prac budowlanych w końcu zostanie uruchomiony parking automatyczny na ulicy Tylnej Mariackiej w Katowicach.

Będzie tam mogło zaparkować 240 samochodów. Od poniedziałku do końca listopada zaparkować samochód będzie można za darmo, potem wprowadzone zostaną opłaty. 

Choć to nowinka technologiczna, to tanio nie będzie. Osoby, które mają Kartę Mieszkańca Katowic zapłacą 6 zł za godzinę parkowania. Pozostali – 12 zł

– 12 zł za godzinę? No to trochę sporo jednak. Wolałabym chyba 12 złotych za dzień, to byłoby lepiej – mówi Adrianna, mieszkanka Częstochowy.

reklama

– Jeżeli przez godzinę za 12 złotych można cokolwiek tutaj zrobić… to super. Ale opłata za cały dzień, albo abonament w takim przypadku by mnie bardziej interesował – mówi Bożena, mieszkanka Czechowic-Dziedzic.

Abonamentów jednak nie będzie, a przynajmniej nie dla mieszkańców. Za to na zachętę od poniedziałku 13 listopada do końca miesiąca z maszyn bezpłatnie będzie mógł skorzystać każdy..

– W tej chwili będą pobierali tak zwany bilet „zerowy” z kasy i na podstawie tego biletu „zerowego” będą mogli opuścić ten parking. Wcześniej ten parking był już testowany, między innymi przedsiębiorcy z ulicy Mariackiej weryfikowali co i jak. Wprowadziliśmy pewne dodatkowe udogodnienia – mówi Sandra Hajduk, Urząd Miasta Katowice.

Obsługa parkingu, według zapewnień producenta i urzędników, jest dosyć prosta. Wystarczy wjechać na platformę, a sygnalizator poinformuje nas, czy stoimy prawidłowo.

– Oczywiście pamiętamy o zamknięciu drzwi po opuszczeniu pojazdu, zasunięciu okien. Kiedy wszystko jest z autem w porządku wychodzimy przed wieżę i na komputerze, który znajduje się przy tej wieży na której parkujemy, wpisujemy numer rejestracyjny, potwierdzamy, że auto zostało zaparkowane w prawidłowy sposób – mówi Dawid Kwiecień, Katowicka Agencja Wydawnicza.

Budowa parkingu automatycznego na Tylnej Mariackiej kosztowała prawie 23 mln zł.

Autor: Paweł Jędrusik

reklama

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button