Silesia Flesz najnowsze informacjeTVS VIDEO

Nowa linia tramwajowa w Katowicach. Startuje za kilka dni

Ma tylko 750 metrów długości i będzie tu jeździł tylko jeden tramwaj, ale mimo to nowa linia wzdłuż ul. Grundmanna w Katowicach to historyczne wydarzenie. Po kilkudziesięciu latach przerwy w końcu wybudowano w stolicy województwa nową infrastrukturę dla tramwajów. Pierwsi pasażerowie przejadą krótkim łącznikiem już za kilka dni. 

Pierwsze testy nowej linii tramwajowej w Katowicach.

Przejazd będzie trwał bardzo krótko, bo sama linia też jest krótka. Na łącznik pomiędzy ulicami Gliwicką i Chorzowską składa się 1500 m toru pojedynczego, 6 rozjazdów, 12 zwrotnic i 2 przystanki. 76 lat minęło od momentu oddania nowej linii tramwajowej w Katowicach. To jest rok 1947, kiedy przedłużono linię tramwajową, obecną „szesnastkę” – mówi Bolesław Knapik, prezes Tramwajów Śląskich.

Wiele osób uważa, że taki łącznik wiele do komunikacji miejskiej nie wniesie. Jednak Tramwaje Śląskie zyskają nowe możliwości prowadzenia ruchu.

„Jeśli chodzi o sytuacje awaryjne, na przykład w ścisłym centrum Katowic” – mówi Knapik.

Powiązane artykuły

Obecnie w momencie usterki lub wstrzymania kursów z powodu różnych wydarzreń, ruch tramwajów w centrum Katowic może być sparaliżowany.

Śląska sieć bardzo cierpi na brak objazdu. Jeśli tramwaj zepsułby się na osi Rynek-Rondo to w zasadzie stoją całe Katowice – mówi Konrad Giejsztor, Klub Miłośników Transportu Miejskiego.

Stać dłużej będą kierowcy, bo przeprowadzenie linii tramwajowej przez ul. Chorzowską i nad Drogową Trasą Średnicową sprawiło, że pojawiły się dodatkowe światła.

– Kierowcy nie muszą się tak bardzo obawiać, bo te pierwsze światła, które są przeznaczone właśnie do tego, żeby tramwaj mógł w sposób bezpiecznie przejechać, będą włączały się tylko w tym momencie, gdy tramwaj będzie już w pobliżu – mówi Sandra Hajduk, UM Katowice.

Już dzisiaj sygnalizacja działała tak, jak będzie funkcjoknowała po uruchomieniu regularnych połączeń. Na razie przez ul. Grundmanna przejedzie jedna linia tramwajowa.

Nasze plany dotyczą linii 25, co będzie w przyszłości, pokaże rzeczywistość. Zakładamy, że te tramwaje w obydwu kierunkach będą kursować co kilkanaście minut – mówi Michał Wawrzaszek, Zarząd Transportu Metropolitalnego.

Zamiast do pl. Wolności linia 25 będzie dojeżdżać do Stadionu Śląskiego. Pierwszy kurs już za kilka dni, 22 grudnia.

Autor: Łukasz Kądziołka

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button