KrajKultura i rozrywkaRegion

Pozycjonowanie sklepu internetowego w czasach COVID-19

Pozycjonowanie stron internetowych, w tym sklepów prowadzonych online, jest skutecznym sposobem na pozyskiwanie klientów. Stąd też jest to zadanie bardzo ważne. Pozycjonowania nie przeprowadza się jednorazowo, ale wykonuje się je jako proces ciągły. Warto bowiem wiedzieć, że przerwa w pozycjonowaniu może spowodować utratę osiągniętych wcześniej efektów (a odbudowa widoczności będzie kosztować więcej niż jej utrzymanie). Reklamowanie swojego sklepu internetowego jest ważne zawsze, jednak jeszcze większego znaczenia nabiera obecnie – w czasach COVID-19. Teraz sprzedaż towarów jeszcze powszechniej przeniosła się do Internetu, warto więc zrobić wszystko, by ten fakt skutecznie wykorzystać.

 

Pozycjonowanie stron www w dobie koronawirusa

Panująca pandemia i pojawiające się obostrzenia dotyczące przemieszczania się i zamykania wielu placówek sprawiły, że życie w dużej mierze opiera się teraz na przebywaniu w domach. Czas ten niejednokrotnie spędzany jest przed ekranami telefonów i komputerów, które służą nie tylko do rozrywki, ale także do wykonywania zadań, które wcześniej bardzo często odbywały się stacjonarnie. Mowa tu np. o różnego rodzaju zakupach: produktów chemicznych, przemysłowych, ubrań, a także coraz częściej zakupów spożywczych. Prowadząc sklep internetowy (wyłącznie albo w połączeniu z działalnością stacjonarną) warto to wykorzystać. Za pomocą pozycjonowania (czyli tzw. działań SEO) można bowiem maksymalnie dopasować ofertę do swoich klientów i tym samym wywalczyć wysokie pozycje w wyszukiwarce. Dzięki temu sklep będzie częściej odwiedzany i to przez osoby poszukujące konkretnych produktów – będzie wtedy przynosił spodziewane zyski. W czasie pandemii pozycjonowanie pozwoli zachować kontakt z dotychczasowymi klientami, ale będzie też dużą szansą na poszerzenie zasięgów o nowe grupy odbiorców.

Pozycjonowanie sklepów internetowych

W czasach COVID-19, zintensyfikowanie działań SEO pozwoli na występowanie wysoko w wyszukiwarce Google i wykorzystanie tym samym takich aspektów jak pojawiające się obecnie:

– zakupy online nowej grupy klientów (np. osób starszych albo osób z mniejszych miejscowości),
– przynajmniej częściowa rezygnacja z zakupów stacjonarnych i zwiększenie ruchu w sklepach internetowych,
– brak niektórych towarów w najpopularniejszych sklepach z danej branży,
– wzmożone potrzeby niektórych grup klientów (np. rzeczy niezbędne do pracy czy nauki zdalnej, zakup sprzętu sportowego dla ćwiczeń w domu).

Dobre pozycjonowanie to szansa dotarcia do klientów dla sklepów mniejszych, które wcześniej znajdowały się w cieniu sklepów najbardziej znanych. Co więcej, przy panującej obecnie pandemii powinny postarać się o to także firmy, dla których sklepy online pełniły do tej pory jedynie
dopełnienie biznesu stacjonarnego. Dziś oba te warianty trzeba ustawić na równi i zainwestować w naprawdę wysokiej jakości działania SEO. Wtedy pozycjonowanie zapewni widoczność w Google na najważniejsze frazy, dzięki czemu będzie podstawowym narzędziem do wypromowania sklepu na najbliższe miesiące. Pozycjonowanie jest ważne także, by wygrać z konkurencją, gdzie pojawić się mogą dwa warianty. Pierwszym będą sklepy z tej samej branży, które już wcześniej dostrzegły zalety SEO albo kontynuują je w czasie pandemii z wysokim natężeniem. Nie można wtedy pozwolić sobie na to, by takich działań zaprzestać jeśli chodzi o własną witrynę. Lepiej wtedy przeznaczyć na ten cel nawet mniejszy budżet, ale z pozycjonowania nie powinno rezygnować się całkowicie. Przerwanie działań będzie bowiem skutkowało tym, że wypracowaną pozycje odda się swoim konkurentom. Wtedy też po pandemii odwrócenie takiego stanu rzeczy będzie trudne, czasochłonne, ale też kosztowne. Przez cały ten czas klienci (nawet ci którzy robili wcześniej zakupy w danym sklepie internetowym) mogą mieć duże problemy z ponownym odnalezieniem go w sieci, a bez problemu trafią do konkurencji. Tak więc kiedy pozycjonowanie przynosiło dla firmy sprzedaż, taki stan warto utrzymać, a nawet zmaksymalizować – kontynuując działania SEO. Drugą, skrajną sytuacją jest ta, w której konkurencja sklepów z danej branży nie przetrwała albo zmniejszyła nakłady finansowe na marketing, co sprawiło że zrobiło się „więcej miejsca”. Można to wykorzystać, by (nawet przy tym samym budżecie) osiągać lepsze efekty i dostać się do top 10 Google. Stosunkowo szybkie zbudowanie dla siebie wysokiej pozycji będzie skutkować dotarciem do większej grupy klientów. W wielu przypadkach będą to klienci konkurencji poszukujący nowych sklepów i dostawców usług dla swoich potrzeb.

Rozwój sklepu w dłuższej perspektywie czasowej

Wysoka pozycja w Google i tym samym dobrze widoczna reklama sklepu internetowego, będzie przynosić korzyści zarówno w dobie koronawirusa, jak i w przyszłości. Po zakończeniu pandemii i unormowaniu się gospodarki wygrają bowiem te firmy, które zachowają wcześniejsze relacje z klientami w niezmienionej formie oraz dobrze przygotują się na większe zainteresowanie swoją ofertą. Na uwadze trzeba mieć oczywiście to, że pozycjonowanie strony internetowej nie zadziała z dnia na dzień. Po rozpoczęciu optymalizacji strony sklepu, naprawdę wymierne efekty pojawiają się po kilku miesiącach. Stale trzeba więc pracować nad poprawianiem jakości serwisu, a to będzie przekładać się na jego dobre wyniki. Jeśli chodzi o pozycjonowanie, to skupić się trzeba przede wszystkim na:

– Treściach zawartych na stronie. Ważne jest stworzenie unikalnych opisów produktów i kategorii. Dobrym pomysłem będzie także wprowadzenie treści poradnikowych czy blogowych. Jest to tzw. content marketing, w którym liczy się intensywna rozbudowa wartościowych treści strony, dzięki którym użytkownicy mogą zebrać ważne informacje, czy np. nauczyć się czegoś nowego. Uwagę trzeba zwrócić również na słowa kluczowe i nagłówki.
– Sprawach technicznych. Z serwisu sklepu należy usuwać wszelkie techniczne bariery, które mogłyby utrudniać wyszukiwarce odnajdowanie i rozpoznawanie treści. Trzeba też pamiętać o systematycznej aktualizacji wtyczek.
– Pozyskiwanie linków zwrotnych. Ważne jest posiadanie naturalnych odnośników do strony z zewnętrznych źródeł, bo to zwiększa widoczność, ale i autorytet witryny.

Wszystkie te działania będą budować jakość sklepu internetowego. Będzie on też wtedy powodował zaufanie wyszukiwarki do witryny. W niektórych branżach pandemia może powodować zwiększone zainteresowanie produktami, w innych może być ono nieco słabsze ze względu na sytuację klientów. Trzeba jednak mieć na uwadze to, że pozycjonowanie pomoże w poszerzeniu zasięgów i dotarcie do takich grup użytkowników, którzy jeszcze nie znają danej oferty. Pomóc może w tym wypadku tzw. pozycjonowanie „long-tail”, to znaczy postawienie na całe frazy, które wskazywać będą na zamiary użytkowników. Jak więc widać, w czasach COVID-19 pozycjonowanie sklepu internetowego może stać się bardzo ważnym narzędziem – generującym ruch i sprzedaż na stronie. Coraz bardziej powszechne zakupy przez Internet pozwolą na zdobywanie nowych Klientów. Dlatego z pozycjonowania w dobie pandemii nie warto rezygnować, ponieważ zostanie się daleko w tyle za konkurencją, a odbudowanie pozycji w Google może być później bardzo problematyczne.

 

źródło: Powyższy wpis został dostarczony przez serwis empressia.pl
Tagi
Pokaż więcej

Zobacz również

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

×

Szanowni Państwo, w związku z obowiązywaniem przepisów RODO informujemy, iż jako podmiot przetwarzający dane osobowe realizujemy swoje obowiązki zgodnie z nowymi standardami. Prosimy o zapoznanie się kliknij by zapoznać

Close