reklama
Kategorie

Skuteczne pozycjonowanie stron internetowych w Google – jak poprawić SEO na stronie www?

reklama

Jak poprawić pozycjonowanie strony internetowej?

Przestrzeń marketingu internetowego jest obecnie jednym z najprężniej rozwijających się obszarów w zakresie sposobów promowania swojego biznesu. Chociaż wciąż wiele osób szuka opcji tradycyjnego reklamowania się – w blokach reklamowych, przydrożnych bilbordach czy poprzez ulotki, to nie da się przecenić perspektyw, które otwierają się przed przedsiębiorcami wchodzącymi ze swoimi biznesami w cyberprzestrzeń. Z czego to wynika? Przede wszystkim z coraz większej liczby obszarów życia, które również przenoszą się do świata cyfrowego. Coraz więcej osób robi zakupy w Internecie i czyta opinie zamieszczane przez klientów pod zdjęciami poszukiwanego produktu. Ty też możesz wykorzystać potencjał reklamy w Internecie na swoją korzyść, lecz musisz się wcześniej upewnić, że Twoja witryna jest widoczna w wynikach wyszukiwania.

Pozycjonowanie stron internetowych – dlaczego widoczność ma znaczenie?

reklama

Wielu przedsiębiorców może zastanawiać się, dlaczego ta widoczność w wyszukiwarce Google jest taka ważna. Kluczem do dostrzeżenia wagi SEO jest zrozumienie zachowań współczesnych konsumentów. Do niedawna celem reklamy było pozyskanie klienta, natomiast w cyberprzestrzeni relacja ta całkowicie się odwraca – to użytkownicy szukają usług, najczęściej właśnie poprzez wpisanie określonych słów w pole tekstowe wyszukiwarki. I chociaż liczba wyników często składa się z trzech cyfr, to internauci rzadko kiedy zainteresowani są wynikami poza pierwszymi pięcioma (a coraz częściej mówi się nawet o pierwszej trójce). Jeśli więc najwyższe pozycje zajmie Twoja konkurencja, to możesz być pewien, że klienci wybiorą właśnie ją. Istota SEO polega właśnie na tym, aby wypozycjonować witrynę na konkurencyjne frazy o możliwie jak najwyższym współczynniku częstotliwości wyszukiwania. Skuteczne pozycjonowanie stron w wyszukiwarce jest więc istotne, bo pozwala Ci w bezpośredni sposób zwiększyć pulę klientów.

SILESIA FLESZ NAJNOWSZE VIDEO

 

Jak sprawdzić pozycjonowanie strony internetowej?

Termin pozycjonowanie stron internetowych lub SEO (Search Engine Optimization) słyszy się dzisiaj coraz częściej – właśnie przy okazji promowania się w Internecie. Składa się na niego szereg działań (zarówno w obrębie strony – on-page – jak i poza nią – off-page), których celem jest podniesienie pozycji witryny w wyszukiwarce Google na konkretne frazy. Oczywiście niezależnie od tego, czy w ramach Twojego serwisu prowadzone były działania pozycjonerskie, czy nie, roboty Google z pewnością zdążyły już ocenić stronę jako wartościową dla użytkowników lub przeciwnie – taką, której nie należy promować. W drugim przypadku widoczność strony okaże się bardzo niesatysfakcjonująca, przez co znalezienie biznesu przez użytkowników realnie zainteresowanych Twoim zakresem działalności będzie znacznie utrudnione.

Istnieją sposoby, dzięki którym sprawdzisz kondycję swojej witryny, a warto to zrobić, taka informacja stworzy podwalinę pod późniejszy plan w związku z przyszłością promocji w Internecie. Dzięki znajomości obecnych pozycji w wyszukiwarce Google dowiesz się, czy istnieje potrzeba skontaktowania się z zewnętrzną firmą zajmującą się promocją w Internecie, czy może samemu będziesz w stanie poprawić widoczność witryny. W takim razie, jak sprawdzić pozycjonowanie strony internetowej?

  1. Myśl jak Twój klient

Na pewno wielokrotnie sam szukałeś usługodawców w Google, wiesz więc, jakimi przyzwyczajeniami się kierujesz podczas takich poszukiwań. Zobacz zatem, czy po wpisaniu fraz związanych z branżą, na pierwszej stronie pojawi się adres Twojej firmy. Popróbuj z różnymi słowami, możesz spróbować też z nazwami kategorii widniejących na stronie. Jeśli jednak nic nie da oczekiwanych rezultatów, to będzie to jeden z pierwszych sygnałów na temat konieczności zainteresowania się pozycjonowaniem strony w wyszukiwarce internetowej. Dobrym pomysłem będzie też wpisanie samej nazwy firmy. Jeśli nazwa przedsiębiorstwa nie jest powszechnie używanym słowem, to witryna powinna widnieć na pierwszym miejscu – w przeciwnym razie może być tak, że Twój serwis jest całkowicie niewidoczny dla użytkowników.

  1. Zainstaluj Google Search Console

To darmowe narzędzie stworzone przez Google w celu monitorowania stanu witryny oraz prowadzenia analityki. Zrobisz to dosłownie w kilka chwil dzięki przejrzystej i jasnej instrukcji udostępnionej przez producenta. Jakie informacje możesz wyciągnąć z GSC? Przede wszystkim słowa kluczowe, na które wyświetla się witryna oraz czy roboty Google nie mają problemu z jej odpowiednią indeksacją. Są to wyłącznie dane statystyczne, GSC nie pozwala na wprowadzanie zmian w obrębie witryny, monitoruje jedynie jej kondycję.

  1. Konto w Google Analytics

Google Analytics to kolejne z darmowych narzędzi udostępniane przez firmę z Mountain View. Pozwala na przeprowadzenie analiz w zakresie niejednego aspektu związanego z Twoją witryną. Jako że jest ono rozbudowane, to z początku może wydawać Ci się nieintuicyjne, lecz kilka chwil spędzonych na zapoznaniu się z podstawowymi funkcjami Google Analytics szybko uświadomi Ci, że nie wymaga ono żadnych specjalistycznych umiejętności. Jakie korzyści wyniesiesz z założenia konta na tej platformie? Przede wszystkim zorientujesz się, skąd pochodzi organiczny ruch na Twojej stronie. Analytics jest niezastąpiony, jeśli chcesz pozyskać informacje na temat pochodzenia oraz zachowań użytkowników.

  1. Senuto

Narzędzia do sprawdzania pozycji oraz monitorowania widoczności strony wcale nie muszą pochodzić bezpośrednio od Google. Istnieje wiele narzędzi wykonanych przez zewnętrzne przedsiębiorstwa, a szczególną uwagę warto zwrócić na Senuto. Dzięki cyklicznym raportom sprawdzania pierwszych pięciu stron wyszukiwania na 20 milionów fraz platforma ta zapewnia Ci rzetelne informacje na temat widoczności swojej witryny.

Dzięki tym czterem metodom sprawdzisz, jak roboty Google postrzegają Twoją witrynę. Pamiętaj też, że jeśli nie czujesz się na siłach, aby samemu sprawdzać widoczność witryny, możesz po prostu zgłosić się do specjalistów działających w tej branży od lat. Oni już będą wiedzieć, jakich narzędzi użyć, aby przeprowadzić audyt i zaplanować strategię podnoszącą pozycję serwisu w wynikach wyszukiwania.

Jak poprawić pozycjonowanie strony w wyszukiwarce?

Jeśli prowadzisz swoją stronę od wielu lat i przykładasz się do jej rozbudowy, to istnieje spora szansa, że działania pozycjonerskie wcale nie będą wymagały dużego nakładu pracy. W przypadku nowych przedsiębiorstw, które dopiero zaczynają prowadzić działalność w internecie – optymalizacja stron www zajmie zdecydowanie więcej czasu. Możesz spróbować podnieść pozycję strony samemu. Jest kilka sposobów, które wcale nie wymagają specjalistycznej wiedzy, a są w stanie przełożyć się na realną poprawę widoczności.

  1. Unikalny, wartościowy content

Content to określenie, które pojawia się niezwykle często, kiedy w grę wchodzi pozycjonowanie firmy w Google. Jednym z najważniejszych czynników determinujących ocenę strony przez algorytmy wyszukiwarki jest jej użyteczność dla internautów. Właśnie dlatego obecnie coraz więcej firm internetowych inwestuje w rozbudowane i poruszające specjalistyczną tematykę około branżową. Jeśli dodatkowo teksty będą odpowiednio sformatowane z zachowaniem gradacji ważności informacji (mowa tutaj m.in. o odpowiedniej hierarchii nagłówków) oraz przejrzystą strukturą, z pewnością wpłynie to na widoczność witryny. W kwestii tworzenia treści nie zapominaj o regularności w publikowaniu nowych artykułów. Dzięki temu zdobędziesz też status lidera opinii w branży, co przełoży się na większą wiarygodność marki i łatwiejsze nawiązywanie relacji z nowymi klientami. Pozycjonowanie w sieci w oparciu o solidną i unikalną treść z pewnością przyniesie pożądane rezultaty.

  1. Unikaj duplikatów

Tworzenie niepowtarzalnych i oryginalnych artykułów ma wiele zalet, lecz problem, jaki za tym stoi, jest konieczność poświęcania odpowiedniej ilości czasu, a z tym zawsze są problemy. Dlatego wielu przedsiębiorców po prostu korzysta z gotowych opisów producenckich podczas opisywania produktów w swoim sklepie. Niestety jest to wysoce szkodliwa (z punktu widzenia SEO) technika. Algorytmy Google nie lubią duplikatów i błyskawicznie sprawdzają, który z dwóch identycznych tekstów powstał wcześniej i ten traktują jako oryginał, często całkowicie pomijając zduplikowaną treść.

  1. Pozyskuj wartościowe linki

Jednym z istotnych elementów pozycjonowania jest liczba linków prowadzących internautów na Twoją stronę. Istotne jest to, na jakich portalach znajdują się takie odnośniki. W Internecie znajdziesz wiele katalogów oraz anonsów pozwalających firmom na zamieszczanie ogłoszeń. Pamiętaj tylko, że nie wszystkie z nich są warte Twojej uwagi, lepiej np. skupić się na mniejszej liczbie płatnych ogłoszeń, które będą miały znacznie większą moc niż publikować wiele darmowych. Najlepsze pozycjonowanie stron zawsze wymaga solidnego linkbuildingu.

Firma zajmująca się reklamą w internecie – dlaczego warto?

Chociaż poprawa widoczności strony nie należy do najtrudniejszych, to z pewnością wymaga czasu, konsekwencji i uporu. A w przypadku prowadzenia własnej działalności bywa z tym różnie. Nawet jeśli znasz podstawy pozycjonowania stron, warto postawić na współpracę z profesjonalną agencją SEO. Dzięki temu zapewnisz sobie skuteczne pozycjonowanie strony internetowej przy jednoczesnym zachowaniu możliwości skupienia się na rozwoju swojego przedsiębiorstwa.

Wybierz współpracę z SEMPIRE – to poznańska agencja SEO, która, wykorzystując swoje wieloletnie doświadczenie jest w stanie podjąć się nawet najtrudniejszych zadań.

Decydując się na współpracę z SEMPIRE, wybierasz profesjonalną opiekę nad swoją witryną oraz znaczną poprawę jej widoczności.

Zapoznaj się z ofertą pod adresem:

https://www.sempire.pl/pozycjonowanie-stron.html

 

Artykuł sponsorowany

źródło: materiał partnera

reklama

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button