reklama
Silesia Flesz najnowsze informacjeTVS VIDEO

Szaleniec pędził przed Wilkowice. Mogło dojść do tragedii

reklama

Brawura i lekceważenie przepisów to najprostsza droga do tragedii. Tak było w Wilkowicach. Kierowca rozpędzonym BMW wjechał na skrzyżowanie na czerwonym świetle. W tym przypadku nikomu nic się nie stało.

Nie można tego powiedzieć o zdarzeniu w Tychach z niedzieli 4go stycznia. Na ul. Oświęcimskiej, kierowca BMW nie dostosował prędkości do panujących warunków, wypadł z drogi i uderzył w bramownicę. Zginęła pasażerka. Dzień później, 5 stycznia, zginął 63-letni mężczyzna, który został potrącony na drodze wojewódzkiej numer 483 w Woli Kiedrzyńskiej. Choć podobnych wypadków jest więcej, policja widzi poprawę.

„Jest bezpieczniej niż w tym analogicznym okresie roku ubiegłego. Od początku roku odnotowaliśmy 133 wypadki, w których 15 osób zginęło, a nieco ponad 50 zostało ranne. Porównując te dane do roku 2023, to jest aż o 53 wypadki mniej i mniej o 60 osób rannych. Jeżeli chodzi o te osoby zabite to ta liczba jest taka sama i wynosi 15.” • mówi mł. asp. Damian Sokołowski, WRD KWP w Katowicach

Z roku na rok policja odnotowuje coraz mniej wypadków drogowych. 2023 rok był rekordowy, jeżeli chodzi o poprawę bezpieczeństwa. Zginęło o 29 osób mniej, niż w poprzednich latach. Różnice zauważają też katowickie władze.

reklama

„Patrząc z pespektywy 10-letniej to można powiedzieć, że o 50% zmalała ta liczba wypadków. Było ponad 300, a dzisiaj mamy 140 kilka wypadków i to jest absolutnie wielka sprawa i cieszymy się z tego bardzo. Oczywiście te zadania są zintegrowane, bo to nie tylko kwestie infrastrukturalne, czy poprawa infrastruktury drogowej.” • mówi Marcin Krupa, prezydent Katowic

To też wprowadzenie strefy tempo 30, przeprowadzanie akcji zachęcających do noszenia odblasków, czy wprowadzanie innych rozwiązań w celu uspokojenia ruchu.

„Stosujemy również rozwiązania, żeby wymusić na kierujących ograniczenie ruchu. Jest to wszystko powiązane również z rozwiązaniami administracyjnymi, poprzez wprowadzanie stref ograniczonej prędkości, to jest jedno z takich rozwiązań. Drugim takim rozwiązaniem to jest przede wszystkim działania dla poprawy niechronionych uczestników ruchu drogowego, czyli ruchu pieszego. Tworzymy warunki do swobodnego ruchu pieszego, jak również dla ruchu rowerowego. Realizujemy cały program dotyczący budowy infrastruktury rowerowej.” • mówi Bogusław Lowak, naczelnik wydziału transportu w UM Katowice

I właśnie korzystanie z transportu rowerowego, czy też coraz częstsze korzystanie z komunikacji miejskiej wpływa na zmniejszenie ruchu samochodowego, a przy tym zmniejszenie liczby wypadków.

Autor: Magda Sincewicz

reklama

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button