Kategorie

Burze i gradobicie w Śląskiem [ZDJĘCIA]. Brak prądu i utrudnienia na kolei [RAPORT]

CZYTAJ TAKŻE: BURZE I NAWAŁNICE NAD ŚLĄSKIEM I ZAGŁĘBIEM. ZALANA TRASA S86 [WIDEO]

 

Burze i silny wiatr jak zwykle spowodowały utrudnienia na kolei. Na trasie Kalety-Strzelin z powodu drzewa na sieci trakcyjnej, pociągi osobowe poruszały się drugim torem. Ruch udrożniono po godzinie 20. To samo dotyczyło odcinka Żory – Rybnik – Gotarowice i normalny ruch udało się przywrócić o godzinie 21. Na szlaku kolejowym Kuźnia Raciborska – Turze z powodu powalonego drzewa na trakcję, wstrzymano ruch pociągów. Między stacjami Kuźnia Raciborska – Racibórz funkcjonowała komunikacja autobusowa zastępcza. Szlak częściowo udrożniono po godzinie 2 w nocy.  Ruch pociągów z powodu drzewa, które runęło na trakcję został wstrzymany także na szlaku Katowice Ligota – Mikołów. Uruchomiono komunikację zastępczą – autobusową. Po godzinie 2 szlak udrożniono. Komunikacja autobusowa musiała również zastąpić pociąg na trasie Sumina – Rydułtowy. Przed godziną 7 sytuacja została opanowana.

 

Na szczęście wszystkie drogi krajowe i autostrady są przejezdne. W wyniku silnych burz Centrum Zarządzania Kryzysowego posiada informację o 9 uszkodzonych dachach w domach na terenie Rybnika, powiatu raciborskiego oraz Mikołowie.

 

Według danych z godziny 6:15 w sumie 19620 odbiorców jest bez dostaw prądu. Jak wygląda sytuacja w poszczególnych rejonach? Tauron Bielsko-Biała – wyłączone 2 linie średniego napięcia, 3 stacje średniego napięcia, 320 odbiorców bez dostaw prądu. Tauron Gliwice – wyłączone 14 linii średniego napięcia, 63 stacje średniego napięcia, 4100 odbiorców bez dostaw prądu. Tauron Będzin –  wyłączonych 10 linii średniego napięcia, 89 stacji średniego napięcia, 10000 odbiorców bez dostaw prądu. Tauron Częstochowa – wyłączonych 10 linii średniego napięcia, 107 stacji oraz 5200 odbiorców bez dostaw prądu

 

Straż pożarna w województwie śląskim musiała podjąć aż 339 interwencji. Trwa jeszcze zbieranie danych o pozostałych stratach.

 

 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button