reklama
Silesia Flesz najnowsze informacjeSport

Katowice oszalały na punkcie rowerów. Wypożyczalnie będą działały dłużej

Wypożyczalnie miejskich rowerów zadebiutowały w Katowicach w 2015 roku. Trzy stacje były wtedy zlokalizowane na Dolinie Trzech Stawów, w Strefie Kultury oraz na Placu Szewczyka. System się rozrasta – i w tym sezonie stacji jest już 11. – Od 29 kwietnia do dziś odnotowaliśmy już 37 tysięcy wypożyczeń rowerów, czyli pięć razy więcej niż rok temu, a także blisko 6 500 rejestracji nowych użytkowników systemu – mówi Marcin Krupa, prezydent Katowic. – Katowiczanie podkreślają, że bardzo spodobała im się możliwość taniego i szybkiego przemieszczania się. Dlatego podjąłem decyzję, by w tym roku rowery miejskie były dostępne dłużej niż w zeszłym, tj. do 16 października włącznie – dodaje prezydent Krupa i podkreśla, że sieć rowerowa na pewno rozrośnie się w przyszłym roku. W ramach zakończonego w zeszłym tygodniu głosowania na projekty do budżetu obywatelskiego katowiczanie zdecydowali o budowie 9 dodatkowych stacji wypożyczalni rowerów (sześć stacji na Ligocie i Panewnikach oraz trzy na Piotrowicach i Ochojcu).

 

Statystyki na 30 września pokazują, że najaktywniejszy użytkownik w tym roku skorzystał z rowerów aż 196 razy, „najpopularniejszy” rower (o numerze ramy 58696) był wypożyczany 532 razy, a średni czas wypożyczenia roweru w tym roku wynosi 49 minut i 45 sekund. Korzystanie z roweru miejskiego w Katowicach do 15 minut jest bezpłatne – i takich wypożyczeń było blisko 45%. Najpopularniejsze stacje wypożyczeń w 2016 roku to „Katowice Rynek” (22,37% wszystkich wypożyczeń) oraz „ul. Powstańców – Biblioteka Śląska” (10,36%). Najpopularniejsze trasy tego sezonu to m.in. „ul. Powstańców – Biblioteka Śląska” – „Katowice Rynek”, „NOSPR Katowice” – „Katowice Rynek” oraz „Katowice Rynek” – „ul. Mariacka”.

 

Wzrost popularności roweru miejskiego w Katowicach związany jest także z rozbudową sieci dróg rowerowych. W latach 2016-2019 Miasto Katowice przeznaczy na ten cel ponad 15 mln zł. W tym roku m.in. została zbudowana za 730 tys. zł. ponad kilometrowa droga rowerowa od „żyrafy” w Parku Śląskim do skrzyżowania ulic Chorzowskiej i Dębowej, czy zmodernizowana kosztem ponad 150 tys. zł. najdłuższa w Katowicach 19-kilometrowa trasa rowerowa nr 1.

 

 

Powiązane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button