Kategorie

Jak #siężyje na Śląsku? Tychy najlepsze w Polsce, Katowice lepsze od Warszawy! [RAPORT #SIĘŻYJE]

Ankietowanych poproszono o ustosunkowanie się do stwierdzenia: „Z mojego miejsca zamieszkania łatwo dostać się do pracy i szkoły” i poproszono ich, aby ocenili tę wypowiedź w skali od 1-7, gdzie 1 oznaczało „zupełnie się nie zgadzam”, a 7 „w pełni się zgadzam”. Miasta województwa śląskiego zdominowały kategorię dla dużych – od 50 do 300 tys. mieszkańców. Listę otwierają z wynikiem 6,09 pkt. Tychy. Na podium znalazło się jeszcze miejsce dla Gdyni (6,08) oraz Chorzowa (6,0). W pierwszej dziesiątce ulokowały się jeszcze Piekary Śląskie (4. miejsce – 5,96), Ruda Śląska (6. miejsce – 5,95) oraz Żory (9. miejsce – 5,88).

 

„To wyróżnienie bardzo cieszy, ale w mojej ocenie w dziedzinie transportu i komunikacji mamy jeszcze sporo do zrobienia. Nie spoczywamy na laurach. Chcemy dalej modernizować drogi wojewódzkie i linie kolejowe, kupować nowe pociągi i autobusy. To wszystko zadania realizowane z funduszy Unii Europejskiej, których beneficjentem może być zarówno samorząd województwa, jak i poszczególne samorządy gminne. Jestem przekonany, że po wypełnieniu tych zadań jakość życia w województwie śląskim ulegnie jeszcze większej poprawie” – stwierdził Stanisław Dąbrowa, wicemarszałek województwa śląskiego, odbierając od organizatorów rankingu dyplom za najlepiej skomunikowany region w Polsce.

 

Z kolei wśród największych miast (powyżej 300 tys. mieszkańców) zdecydowanym liderem okazały się Katowice z wynikiem 5,96. „Przez ostatnie 20 lat zainwestowano tutaj w drogi kilka miliardów złotych z budżetu miejskiego, wojewódzkiego i krajowego. Na Śląsku sieć kolejowa ma najgęściej rozlokowane stacje w całej Polsce. Wykorzystanie kolei, jako dodatkowego środka lokomocji poza autobusem i tramwajem, to rozwiązanie mogące zastąpić metro” – mówił Paweł Wyszomirski z katowickiej fundacji Napraw Sobie Miasto.

 

Do 2020 roku Katowice planują budowę sześciu dużych centrów przesiadkowych za blisko 170 mln zł. Mieszkańcy zyskają dzięki temu połączenie komunikacji autobusowej z tramwajową przez wspólne perony i wygodne przesiadki „drzwi w drzwi”. Dodatkowo bilet parkingowy ma uprawniać do jazdy autobusem lub tramwajem. Stolica województwa śląskiego wyprzedziła Warszawę (5,88), Szczecin (5,86), Poznań (5,81), Gdańsk (5,81), Bydgoszcz (5,77), Kraków (5,74), Łódź (5,73), Lublin (5,71) i Wrocław (5,64). Organizatorem raportu #siężyje jest serwis otodom. Partnerem merytorycznym jest Agencja Badawcza PBS (źr:slaskie.pl)

 

 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button