Gigantyczne pieniądze dla Piekar Śląskich! Inne miasta mogą pozazdrościć! Powstaną nowe ścieżki rowerowe
Piekary Śląskie otrzymały rekordowe dofinansowanie z Unii Europejskiej na budowę ścieżek rowerowych! To dokładnie 20 mln 533 tys. 802 złote. Otwartych będzie siedem tras rowerowych.
Trasa nr 1: Szarlej skrzyżowanie ul. Okrzei z ul. Gimnazjalną – połączenie z trasą nr 3, odc. A – Góra Kalwaria, strona wschodnia – os. Buczka – os. Wieczorka II, ul. Kopernika – połączenie z trasą nr 22, odc. A – MOSiR – ROD „Wieczorek” – Staw Cegielnia – Jaroszowa Góra – Las Dioblina – zbiornik Kozłowa Góra.
Trasa nr 13: Os. Wieczorka – ul. Słoneczna – ROD „Wieczorek” połączenie z trasą nr 1.
Trasa nr 16: Os. Wieczorka – ul. Armii Krajowej – ROD „Wieczorek”.
Trasa nr 23: Zbieg trasy nr 22 odc. A (węzeł przesiadkowy) i trasy nr 13, skrzyżowanie z ul. Papieża Jana Pawła II i Śląskiej przy dworcu autobusowym na os. Wieczorka, po czym biegnie w kierunku północno-zachodnim zaprojektowanym ciągiem pieszo-rowerowym po południowo-zachodniej stronie ul. Maczka do wylotu ul. Olimpijskiej, gdzie przecina trasę nr 1. Dalej biegnie do ul. Sportowej, łącząc się z nią i prowadząc ruch rowerowy jej jezdnia aż do istniejącej ścieżki pieszo rowerowej znajdującej się w ciągu ul Bytomskiej.
Trasa nr 22: Dzieli się na dwa odcinki – A i B.
Odcinek A: Początek znajduje się na skrzyżowaniu ul. Jana Pawła II z ul. Śląską i ul. Maczka, przy dworcu autobusowym na os. Wieczorka, komunikując go z węzłem przesiadkowym znajdującym się przy przedmiotowym odcinku trasy. Odcinek A trasy nr 22 biegnie w kierunku zachodnim zaprojektowanym ciągiem pieszo-rowerowym po północnej stronie ul. Jana Pawła II aż do połączenia z trasą nr 1 przy skrzyżowaniu z ul. Kopernika.
Odcinek B: Przebieg – wzdłuż ul. Papieża Jana Pawła II od skrzyżowania z ul. Inwalidów Wojennych, przecięcie istniejącym przejazdem rowerowym DW-911 i dalej do granicy Radzionkowa. Zaprojektowany ciąg pieszo-rowerowy biegnie w śladzie istniejącej ścieżki pieszo-rowerowej ul. Papieża Jana Pawła II.
Trasa nr 7 A: Od ul. Ziętka – wzdłuż muru cmentarza do ul. Kalwaryjskiej, a z niej do ul. Bytomskiej. Początek trasy na ul. Ziętka poprzez połączenie jej projektowanym przejazdem rowerowym z trasą nr 1. Dalej biegnie wzdłuż muru cmentarza do ul. Kalwaryjskiej, a z niej do ul. Bytomskiej. Na odcinku ul. Kalwaryjskiej zaprojektowano wprowadzenie ruchu jednokierunkowego z kierunkiem jazdy do ul. Bytomskiej.
Trasa nr 3, odc. A: Szarlej – ul. Okrzei – Os. Sowińskiego – Brzozowice, most – os. Andaluzja – Kamień, kładka os. Powstańców Śląskich. Trasa swój początek bierze na skrzyżowaniu ul. Okrzei i Gimnazjalnej, łącząc się z trasą nr 1 około 400 m od Urzędu Miasta. Biegnie w kierunku wschodnim, w jednym kierunku zaprojektowanym pasem dla rowerów w ciągu jezdni ul. Janty, a w kierunku powrotnym ul. Okrzei. Od skrzyżowania z ul. Szpitalną prowadzi zaprojektowanym ciągiem pieszo-rowerowym przez os. Sowińskiego i po północnej stronie ul. Wyszyńskiego wraz z przejazdem dla rowerzystów przez ul. Czołgistów.
W rejonie ul. Wyszyńskiego na wysokości przystanku zaprojektowany został parking „Bike&Ride”. Dalej biegnie zaprojektowanym ciągiem pieszo-rowerowym u podnóża nasypu autostrady A1 i wzdłuż rzeki Brynicy u podnóża wału przeciwpowodziowego. Po drodze trasa przecina ulicę Piekarską przy moście na Brynicy, przechodzi przez park Wyspiańskiego, przy os. Andaluzja, przecina dojście do kładki na Brynicy i mija kościół w Kamieniu. Zakończenie na drodze dojazdowej do posesji nr 231-233 a przy ul. Nankera.
Numery tras mają związek z koncepcją, w której tych tras było wyznaczonych początkowo jeszcze więcej. Otwartych będzie siedem, numery jednak muszą pozostać.
Projekt ścieżek rowerowych przewiduje obniżenie emisyjności transportu na terenie miasta Piekary Śląskie poprzez budowę centrum przesiadkowego, trzech parkingów typu Park&Ride połączonych z siecią ścieżek rowerowych.
Budowa koniecznej infrastruktury transportowej (w tym centrum przesiadkowego oraz dróg rowerowych) i zastosowanie ekologicznych środków transportu (rowery) będzie miało ogromny wpływ na zwiększenie atrakcyjności transportu publicznego w Piekarach Śląskich oraz pozwoli na ograniczenie emisji CO₂ i innych zanieczyszczeń.
Niebawem przetargi na wykonanie projektu. Realizacja rozpocznie się w przyszłym roku, a zakończy w grudniu 2020 roku.
-
Przejazd autostradą ma być droższy, żeby …były mniejsze korki! Czyj to pomysł?
- Klienci płacili w klubie astronomiczne rachunki. Powód przeraża! [WIDEO]
-
Lotnicze nowości w Pyrzowicach! Więcej lotów do Warszawy, wkrótce nowe kierunki!
-
Lech Coaster już działa! Jazda na maxa w Legendii Wesołym Miasteczku! [WIDEO]