REKLAMA
Kategorie

Uważajcie na TAKIE telefony! [NAGRANIE] To oszuści podszywają się pod bank! Stracić można wszystko!

Nowa metoda oszustów, opróżniających konta bankowe. Jest tak bezczelna i perfidna, że …wielu daje się nabrać. I podaje loginy, hasła i kody dostępu. Pieniądze znikają z kont, podobnie jak fałszywi „konsultanci”

 

Zaczyna się zwykle telefonem z informacją o ataku na konto: -Zakładamy blokadę prokuratorską na okres 30 dni do wyjaśnienia śledztwa i nie ma pan dostępu do rachunku. Czy zakładamy, proszę Pana, blokadę zwykłą, zwyczajną, bankową do 16 dni?- pada pytanie w słuchawce telefonu. -O co chodzi? Chodzi o to, że cokolwiek się stanie z Państwa rachunkiem bankowym, otrzymacie świadczenia te, które znikły z państwa rachunku bankowego, więc cała suma pieniędzy wróci na konto – dodaje „konsultant”. W rzeczywistości oszust.

Potem pozostaje już tylko podać fałszywemu „konsultantowi banku” login, hasło, czy kod sms. To nowa metoda telefonicznego wyłudzenia pieniędzy stosowana na terenie całego kraju. Do takiej sytuacji doszło w ostatnich dniach w Tarnowskich Górach. -W trakcie rozmowy mężczyzna był bardzo przekonujący. Mówił, że kobieta w trakcie podpisywania umowy z bankiem jakby wyraziła zgodę na tego typu postępowanie. 32-latka przekazała część tych informacji mężczyźnie, jednak w porę zorientowała się, że może mieć do czynienia z oszustem – mówi mł. asp. Dariusz Ciecierski, KPP w Tarnowskich Górach.

Kobieta zakończyła połączanie i skontaktowała się z bankiem, by zweryfikować dane rzekomego konsultanta. Według specjalistów to najlepsze z możliwych zachowanie w takiej sytuacji. Ponadto warto znać podstawowe procedury banku. -Bank nie zadaje pewnych pytań, na które odpowiedź zna tylko klient. To znaczy na pewno pracownik banku nie zapyta nigdy o całe hasto do bankowości internetowej, jak również nie zapyta o pełny login do bankowości internetowej, tylko o jego część – wyjaśnia Adam Pochel, ING.

Powiązane artykuły

Warto też pamiętać, że konsultanci wielu banków nie dzwonią z nieznanych nam numerów komórkowych. Najczęściej jest to infolinia, której numer jesteśmy w stanie zweryfikować.(Martyna Mikołajczyk)

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button