Ma być szybciej i lepiej! SOR’y będą segregować pacjentów [WIDEO]
Szpitale, w których funkcjonują SOR-y, podpisały dziś umowę na mocy której będą realizowały projekt dotyczący obsługi pacjenta. Ma być szybciej i lepiej dla pacjentów!
Piłkarze zespołu z okręgówki bawią się w kiboli! TOP 5 Silesia Flesz gra FAIR!
– Pacjent będzie dokładnie wiedział jaki jest przewidywany czas oczekiwania. Bardzo mocno wdrażamy system triage, czyli segregacji pacjentów. Ten system od 1 października będzie działał w pierwszych szpitalach (…) będziemy mogli mieć pełną dokumentację ile pacjenci czekają, w jakim stanie, jak jest zorganizowana opieka w poszczególnych szpitalach i będziemy mieli możliwość porównywania szpitali i będziemy ewentualnie wiedzieli jak reagować w tym zakresie – mówi Maciej Miłkowski, podsekretarz stanu w Ministerstwie Zdrowia.
Pacjent, który trafi na SOR ma zostać wstępnie zakwalifikowany. Po dokonaniu oceny trafi do jednej z trzech grup – czerwonej, żółtej lub zielonej. Do pierwszej trafią pacjenci z najpoważniejszymi obrażeniami, wymagający pilnej interwencji. Do ostatniej pacjenci którzy mają lżejsze obrażenia i mogą chodzić.
– Myślę, że to jest o tyle istotne, że do SOR-u bardzo wiele osób dociera na zasadzie zastępstwa za lekarza rodzinnego, za niedziałający w okolicy żaden ośrodek zdrowia i niestety też jako forma skrócenia kolejki do specjalistów czy do badań diagnostycznych, gdzie kolejki są długie. Myślę, że ten system pozwoli wyeliminować tą grupę chorych do jakiegoś późniejszego rozpatrzenia na rzecz chorych, którzy rzeczywiście wymagają naszej pilnej pomocy – mówi Alicja Cegłowska, dyrektor WSS nr 5 im. św. Barbary w Sosnowcu.
Realizacją projektu ma się zająć Lotnicze Pogotowie Ratunkowe – jednostka, która doskonale wie o tym jak ważny jest, by pacjent otrzymał fachową pomoc na czas.
– To, że możemy funkcjonować jako jeden z podmiotów w systemie ratownictwa medycznego poprzez szybsze dotarcie do poszkodowanego i również szybszą ewakuację pacjenta do właściwych, docelowych jednostek zdecydowanie przekłada się na stan pacjentów, na ich szanse na powrót do zdrowia i funkcjonowania – mówi Marek Maślanka, dyrektor regionalny Regionu Południowego LPR.
System triage od września 2016-go roku funkcjonuje już w izbie przyjęć Szpitala Miejskiego w Rudzie Śląskiej. Docelowo ma działać na wszystkich szpitalnych oddziałach ratunkowych.
(Sandra Hajduk)
I wcale dobrze się w Rudzie śląskiej nie działa a segregacja pacjenta przez pielegniarkie czy pielęgniarza masakra a oczekiwania długie na przyjęcie czasami wychodzi po 6-10 godzin mimo że niema za dużo pacjentów ale lekarze stałe wychodzą i po chwili wracają żeby jednego czy dwóch przyjąć i znów gdzieś wychodzą a p. rejestratorki do wymiany bardzo niemiłe