Uwaga, ważna informacja o S86! Nie, nie skończyli remontu, ale…
Jest nowa organizacja ruchu na remontowanej S86. Teraz GDDKiA remontuje pas prawy i awaryjny w stronę Katowic. Korki? Są, a jakże! Jak objechać i do kiedy to potrwa?
W czwartek 20.10 na S86 z Sosnowca do Katowic nastąpiła zmiana organizacji ruchu. Drogowcy zakończyli już prace na lewym i środkowym pasie i zabrali się za pas prawy i awaryjny. Zmiana organizacji ruchu na remontowanej alei Roździeńskiego miała miejsce w nocy. Od czwartkowego poranka GDDKiA rozpoczęła remont pasa prawego i awaryjnego. -W czwartek pojedziecie już po wyremontowanych pasach lewym i środkowym – poinformowali przedstawiciele GDDKiA. No dobrze, a jak objechać korek na S86?
Na jezdni z Katowic w stronę Sosnowca taka sama zmiana nastąpi prawdopodobnie w przyszłym tygodniu – dodaje GDDKiA.
Jest jeszcze jedna dobra informacja – w tym etapie prac, kiedy GDDKiA będzie remontować pasy prawe i awaryjne, kierowcy będą mieli do dyspozycji szersze pasy, niż do tej pory! Szerokość pasa lewego będzie wynosiła 3,5 m, a środkowego 3,25 m. W pierwszym etapie to zaledwie 2,75 i 3 m.
Przypomnijmy. S86 to najbardziej zatłoczona droga w woj. śląskim i jedna z najbardziej zatłoczonych w Polsce. Korki są tu zawsze, i bez remontu. Każdej doby Roździeńskiego przejeżdża ok. 112 tys. pojazdów! Rocznie po 14 mln w każdą stronę. Wśród nich jest mnóstwo autobusów ZTM, kursujących z Dąbrowy Górniczej czy Sosnowca do Katowic. Od 26 września, kiedy zaczął się remont, wszyscy wloką się w żółwim tempie, a pokonanie 6 km czasem zabiera i godzinę.
Jak objechać remont S86?
Kierowcy radzą sobie różnie. Najpopularniejszy sposób to ucieczka z S86 w Sosnowcu – Milowicach na drogę w stronę Dąbrówki Małej, Bogucic i Koszutki. Efekt? Ta wąska droga jest oczywiście też zakorkowana. Drugi sposób jest taki: aby ominąć korki na S86 jadąc z Katowic, zamiast Roździeńskiego, trzeba jechać DK 97 przez Zawodzie w stronę Szopienic, i potem albo jechać dalej w stronę Starego Sosnowca, albo spróbować wrócić na S86 w połowie drogi, w Dąbrówce. Wówczas „pół korka” mamy za sobą.
Czy to potrwa jeszcze długo? GDDKiA informuje, że prace potrwają do połowy listopada 2022.
ZOBACZ KRÓTKIE WIDEO TRASY I CZYTAJ DALEJ POD FILMEM
Warstwa ścieralna na S86 była wymieniania w 2009 roku.
-Średni okres trwałości warstwy ścieralnej wynosi 10 lat. Przy natężeniu ruchu ponad 100 tys. poj. na dobę zużycie nawierzchni następuje szybciej. Brak remontu spowoduje degradację warstw nośnych – wyjaśniają przedstawiciele GDDKiA.
Jednak nie chodzi tylko o wymianę nawierzchni na 6-km odcinku.
-Na prawych pasach będziemy również wchodzić głębiej, aby poprawić trwałość wykonywanego remontu. Chcemy zdążyć przed okresem jesiennym, opadami i niższymi temperaturami – mówił reporterowi TVS Marek Prusak z GDDKiA.
Remont za ponad 25 mln zł wykonuje firma Drogomex.
Mieszkańcy Dąbrówki zachecają do objazdu przez Szopienice. Dodatkowo po drodze jest parking Zawodzie więc śmiało tam można zostawić auto i nie zapychać dalej miasta i bocznych ulic.