Artykuł SponsorowanyBiznes

Od czego zacząć pozycjonowanie strony internetowej?

Pozycjonowanie strony to wieloetapowy proces, w którym stosuje się różne działania mające na celu podniesienie pozycji strony w wyszukiwarce. Dzięki nim strona jest dobrze widoczna dla grupy docelowej i lepiej oceniana przez algorytmy Google. Skuteczność pozycjonowania zależy od tego, czy wykona się je w sposób profesjonalny. Ważne jest przede wszystkim przygotowanie odpowiedniej strategii działań SEO. Zatem od czego zacząć pozycjonowanie strony internetowej? Jakie aspekty są najważniejsze na początku?

 

Audyt SEO i analiza konkurencji

Pozycjonowanie strony w wyszukiwarce powinno się rozpocząć od dokonania audytu SEO. W jego trakcie agencja SEO sprawdza, z czego wynikają problemy z widocznością witryny w wyszukiwarce. Mogą zależeć zarówno od nieodpowiednich słów kluczowych lub ich braku, jak i błędów w kodzie strony lub linkowaniu. Audyt oceni również responsywność strony i unikalność treści. Strony nieprzystosowane do wyświetlania na urządzeniach mobilnych lub wypełnione skopiowanymi treściami są nisko oceniane przez algorytmy Google.

Pozycjonowanie strony w wyszukiwarce na początkowym etapie powinno objąć analizę stron prowadzonych przez konkurencję. W jej trakcie sprawdza się pozycje stron konkurencji w wyszukiwarce, używane słowa kluczowe i dobór grupy docelowej. Na podstawie uzyskanych w ten sposób informacji można przygotować odpowiednią strategię i wyróżnić się na tle innych firm z tej samej branży. Stosowanie tych samych rozwiązań w kilku firmach utrudnia wyróżnienie się i zdobycie stabilne pozycji na rynku. Oferta, która pokrywa się z ofertą konkurencji, może być atrakcyjniejsza jedynie pod względem ceny.

Analiza grupy docelowej

Audyt strony internetowej nie uwzględnia analizy grupy docelowej, która jest również ważna w procesie pozycjonowania. Wysoka pozycja w wyszukiwarce zda się na niewiele, jeśli użytkownicy nie wpiszą fraz użytych na stronie. W czasie analizy grupy docelowej można poznać jej zainteresowania oraz preferencje zakupowe. Dzięki temu lepiej dopasuje się ofertę i treść na stronie do zachowań użytkowników, do których kieruje się produkty lub usługi.

Powiązane artykuły

Bez analizy grupy docelowej wszystkie wydatki na pozycjonowanie mogą okazać się bezcelowe. Brak uwzględnienia sposobu korzystania z wyszukiwarki przez daną grupę użytkowników może sprawić, że działania SEO poprawią pozycję strony w Google, lecz jednocześnie nie przełożą się na pozyskiwanie wartościowego ruchu. Sprzedaż pozostanie na niezmienionym poziomie, gdyż użytkownicy, którzy trafią na stronę, będą niezainteresowani ofertą. Analiza grupy docelowej i jej aktywności w sieci sprawia, że wydatki poniesione na pozycjonowanie dają długotrwałe efekty.

Dobór słów kluczowych i optymalizacja treści na stronie

Pozycjonowanie stron www wymaga przygotowania listy słów kluczowych, które powinny znaleźć się w treściach zamieszczanych na witrynie. Użytkownicy mogą dzięki nim dotrzeć do strony. Po wpisaniu frazy w wyszukiwarkę znajdą strony, na których pojawia się dane zapytanie. Jeśli frazy na stronie są dopasowane do wyszukiwań grupy docelowej, powodują zwiększenie ruchu i ułatwiają pozyskiwanie nowych klientów.

Optymalizacja treści na stronie zarówno pod kątem słów kluczowych, jak i użyteczności dla użytkowników sprawia, że witryna nie tylko przyciąga nowych użytkowników, ale i utrzymuje ich zainteresowanie. Uzupełnienie treści w odpowiednie frazy i umieszczenie w nich wartościowych informacji na temat zastosowania produktów lub korzyści z zamówienia usług sprawia, że treści na stronie wpływają pozytywnie na poziom sprzedaży. Agencja marketingowa Up&More jest w stanie przygotować użyteczne treści z uwzględnieniem zasad SEO, by pozycjonowanie było jeszcze skuteczniejsze.

Wybierz doświadczoną agencję SEO

Każda agencja SEO może podjąć się audytu SEO i pozycjonowania strony, jednak nie wszystkie osiągną jednakowe rezultaty w swoich działaniach. Agencja SEO z doświadczeniem wychwyci wszystkie nieprawidłowości w kodzie strony, rzetelnie przeanalizuje strony konkurencji i pomoże dostosować rodzaj prowadzonych działań do specyfiki danej grupy docelowej. Dzięki temu wydatki poniesione na działania SEO szybciej się zwrócą.

Wybór agencji SEO to jeden z pierwszych kroków, które powinno się podjąć, by poprawić widoczność strony w sieci. Samodzielne pozycjonowanie witryny bez posiadania wiedzy popartej doświadczeniem może zakończyć się zablokowaniem strony przez algorytmy wyszukiwarek. Jednocześnie duże nakłady czasu i pracy mogą w żaden sposób nie przełożyć się na realne korzyści. Wprawny specjalista SEO szybko zauważy, co jest przyczyną niskiej pozycji strony w wynikach wyszukiwania. Dzięki temu przedstawia klientowi rzetelny raport z audytu i zaproponuje najlepsze rozwiązania dla niego.

Określ budżet na działania SEO

Przed rozpoczęciem współpracy z agencją SEO powinno się zabezpieczyć w firmie budżet na audyt SEO, a następnie na przeprowadzenie działań zaproponowanych przez specjalistów od pozycjonowania. Specjaliści SEO są w stanie przygotować kilka rozwiązań w ramach różnych budżetów. Podczas wybierania jednej strategii działań powinno się uwzględnić przede wszystkim spodziewane efekty działań. Większy budżet nie zawsze oznacza więcej korzyści, lecz nadmierne oszczędzanie na pozycjonowaniu może zakończyć się brakiem wzrostu pozycji strony w wynikach wyszukiwania.

Warto pomyśleć o długofalowej współpracy z agencją SEO w zakresie pozycjonowania, by dbać o pozycję strony w szerokiej perspektywie. Konkurencyjne firmy również stawiają na działania SEO, by podnieść pozycję strony w wyszukiwarce. Tym samym, raz uzyskana pozycja w Google, może ulec zmianie. Aby uniknąć utraty wysokiej pozycji w wynikach wyszukiwania, powinno się regularnie dbać o ruch organiczny i pozyskiwanie wartościowych linków. Powinno się o tym pamiętać już na początkowym etapie pozycjonowania, by przygotować na nie odpowiednie środki finansowe w kolejnych miesiącach i latach. W przeciwnym razie można stracić uzyskaną pozycję w Google i przewagę nad innymi firmami z tej samej branży.

źródło: artykuł partnera

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button