Pociągiem do Wisły od 11 grudnia
Pociągiem w Beskid Śląski do Wisły od 11 grudnia. Polskie Linie Kolejowe S.A. skończyły remont.
Pół godziny krócej niż przed remontem, w ok. 1h 40 min. pojedziemy pociągiem od 11 grudnia z Katowic przez Goleszów do Wisły Głębce. Na trasie będzie też mogło kursować więcej pociągów. To wszystko przez remont, jakie prowadziły PLK. Dotychczas podróżni korzystali z efektów prac na trasie Chybie – Skoczów – Goleszów – Cieszyn.
Nowe przystanki na trasie do Wisły
Na 20 km odcinku Goleszów – Wisła Głębce dodatkowy dostęp do kolei zapewni nowy przystanek Ustroń Brzegi (między Ustroniem Zdrojem a Ustroniem Polaną). Lepsze warunki podróży mają gwarantować przebudowane perony na siedmiu stacjach i przystankach: Ustroń, Ustroń Zdrój, Ustroń Polana, Wisła Jawornik (dawniej Obłaziec), Wisła Uzdrowisko, Wisła Dziechcinka i Wisła Kopydło. Perony mają nowe oświetlenie, orientację w podróży ułatwiają tablice informacyjne i gabloty z rozkładem jazdy. Zamontowano też stojaki na rowery.
Na górskiej trasie pociągi pojadą nowym torem, m.in. przez przebudowany wiadukt kolejowy o długości 120 m i wysokości 25 m w Wiśle Głębce (Łabajów) i most kolejowy w Wiśle Dziechcince oraz 138 innych obiektów inżynieryjnych.
Od 2021 r. podróżujący koleją w Beskid Śląski do Skoczowa, korzystają z nowego przystanku Skoczów Bajerki oraz przebudowanych stacji i przystanków: Chybie Mnich, Zaborze, Pierściec, Skoczów. Od września 2022 r., po 9 latach przerwy, kolej zapewnia podróże od Skoczowa przez Goleszów do Cieszyna. Odcinek Goleszów – Cieszyn składy pokonują w nieco ponad 10 minut.
Przejazd z Katowic do Cieszyna przez Skoczów i Goleszów wynosi ok. 90 min.
Pociągiem do Wisły od 11 grudnia. Informacje o projekcie
Realizowany przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. projekt na odcinku Bronów (Chybie) – Wisła i Cieszyn poprawił kolejowe połączenia z Beskidem Śląskim. To z kolei zwiększa atrakcyjność turystyczną regionu. Kolej ma stać się bardziej konkurencyjna względem transportu samochodowego.
Wykonano łącznie ponad 50 km torów oraz sieć trakcyjną. Zamontowano nowe rozjazdy oraz urządzenia, które poprawiają przepustowość linii. Poziom bezpieczeństwa zwiększa 77 przebudowywanych przejazdów kolejowo-drogowych i przejść dla pieszych.
Wybudowane zostało lokalne centrum sterowania w Skoczowie, a to miejsce, z którego dyżurni ruchu wspierani przez nowoczesne systemy komputerowe obsługują stacje Pierściec, Skoczów, Goleszów, Ustroń, Ustroń Polanę i Wisłę Uzdrowisko. Nowoczesne urządzenia zapewniają bezpieczniejsze i sprawniejsze podróże oraz przewóz towarów.
Projekt „Rewitalizacja linii kolejowych nr 694/157/190/191 Bronów – Bieniowiec – Skoczów – Goleszów – Cieszyn / Wisła Głębce” ma wartość prawie 460 mln złotych. 85% pochodzi z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Śląskiego na lata 2014-2020.