Silesia Flesz najnowsze informacjeTVS VIDEO

Falstart aplikacji Transport GZM. Udało Wam się kupić bilet?

Miało być wygodniej, nowocześniej i po prostu lepiej, a tymczasem nowa aplikacja Zarządu Transportu Metropolitalnego, czyli Transport GZM zaliczyła falstart. Mieszkańcy, którzy rano chcieli kupić bilety w wielu przypadkach nie mogli tego zrobić. Nie mogli także odbić swoich kart w autobusach i tramwajach.

Nowa aplikacja Transport GZM zastąpiła kartę ŚKUP, choć niektórzy jeszcze z niej korzystają. W poniedziałek rano okazało się, że jest problem z oprogramowaniem aplikacji i mieszkańcy nie mogą kupić przez aplikację biletów. Dla niektórych z nich oznaczało to jazdę na gapę do szkoły czy pracy.

– Wczoraj zauważyliśmy, że nie do końca udała się migracja biletów tych wcześniej kupionych, przez pasażerów, zapisanych na kartach ŚKUP, szczególnie u tych pasażerów, którzy założyli konto w nowym systemie przed 1 października. I od wczoraj, od późnego wieczora, również dziś rano, widzimy problemy z działaniem aplikacji na telefonach z systemem Android – mówi Łukasz Zych, Górnośląsko- Zagłębiowska Metropolia.

Walka z problemem trwa, ale jednym z rozwiązań jest odinstalowanie i ponowne zainstalowanie aplikacji. Na razie nie wiadomo, jak długo potrwają problemy. Nową aplikację ZTM-u można pobrać na telefony z system iOS i Android. To tam można kupić odpowiedni bilet.

– Kupujemy wybrany przez siebie bilet przed podróżą, to mogą być bilety jednorazowe, średniookresowe, długookresowe, przypomnijmy bowiem, że aplikacja Transport GZM umożliwia zakup wszystkich biletów z taryfy ZTM. Można też korzystać z nowej opcji: podróży Start-Stop – mówi Michał Wawrzaszek, Zarząd Transportu-Metropolitalnego.

Powiązane artykuły

Polega to na tym, że gdy wchodzimy do pojazdu skanujemy kod QR, a po zakończonej podróży naciskamy odpowiedni przycisk w telefonie.

Autor: Paweł Jędrusik

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button