Zbudują velostradę, połączy Giszowiec z Brynowem
Trwa przetarg na budowę pierwszej velostrady w Katowicach. Ta ma połączyć Giszowiec z Brynowem. Jeśli komisja przetargowa wybierze wykonawcę, ten będzie miał rok na wykonanie inwestycji.
- Swoje oferty złożyło 10 wykonawców. Proponowane przez nich kwoty wahają się od blisko 11,5 mln zł do nieco ponad 19,5 mln zł.
– W Katowicach, tylko od 2015 r. powstało 46 km infrastruktury rowerowej za ponad 43 mln zł. Obecnie budujemy nowe trasy w rejonie Giszowca, Dąbrówki Małej i Szopienic-Burowca. Kolejna dobra wiadomość to wpłynięcie aż 10-ciu ofert na budowę pierwszej velostrady w Katowicach, która połączy Brynów z Giszowcem, a docelowo będzie prowadziła do Mysłowic. Co ważne 9 z nich mieści się w zaplanowanym na ten cel budżecie – mówi Marcin Krupa, prezydent Katowic. – Bezkolizyjna droga o szerokości 4 m będzie pozwalała na bezpieczne i sprawne poruszanie się pomiędzy Brynowem, Muchowcem i Giszowcem, z których istniejącymi połączeniami dojedziemy do Nikiszowca oraz Szopienic – dodaje prezydent.
Pierwsza velostrada w Katowicach
Velostrada – czyli droga dla rowerów o podwyższonym standardzie – będzie miała długość 4,4 km i zostanie poprowadzona od układu drogowego przy ulicy Kolistej do przejścia pieszo-rowerowego w sąsiedztwie ul. Huberta oraz skrzyżowania z trasą rowerową nr 1.
Część drogi będzie prowadziła śladem dawnej linii kolei piaskowej. Z velostrady będzie można zjechać na ul. Francuską – w rejonie Katowickiego Parku Leśnego oraz przystanku autobusowego Muchowiec Korty Pętla – skąd istniejąca infrastruktura rowerowa prowadzi w kierunku Osiedla Paderewskiego i Doliny Trzech Stawów.
Chętnych nie brakuje
Na realizację inwestycji miasto chce przeznaczyć niespełna 17,2 mln zł. W tej kwocie mieści się 9 z 10 złożonych w postępowaniu przetargowym ofert. Najtańsza z propozycji została wyceniona na niecałe 11,5 mln zł, a najdroższa opiewa na ponad 19,5 mln zł. – Teraz trwa weryfikacja ofert przez Komisję Przetargową. Finalnie, po wyborze wykonawcy i uprawomocnieniu się tego wyboru, zostanie podpisana umowa z wykonawcą, który będzie miał 9 miesięcy na zrealizowanie robót budowlanych. Po nich nastąpi procedura odbiorowa, na którą przewidywane są maksymalnie 3 miesiące – tłumaczy Agnieszka Dutkiewicz, zastępca dyrektora ds. budowy infrastruktury technicznej w spółce Katowickie Inwestycje S.A, która w imieniu miasta pełni rolę inwestora zastępczego.
Jeżeli komisja przetargowa wybierze wykonawcę, to ten będzie miał rok na zrealizowanie inwestycji.