Dziś żegnamy kartę ŚKUP. Co z biletami?
28 września 2023 to koniec karty ŚKUP. Dane trafią do systemu Transport GZM. Co z dotychczasowymi kartami? Kiedy Metrokarta?
To już koniec karty ŚKUP. ZTM informuje: Dane z systemu trafią do systemu Transport GZM. Stopniowo wyłączane będą kolejne funkcjonalności w dotychczasowym systemie.
Przypomnijmy. Karta ŚKUP działała od listopada 2015. Od początku przysparzała pasażerom wielu problemów, a kupić z nią odpowiedni bilet to wyzwanie. Ale od czwartku przechodzi do historii. Będzie nowa aplikacja i nowy system.
Koniec karty ŚKUP. Co z biletami?
Na chwilę wracamy do… biletów papierowych. Pasażerowie mogą w punkcie POP kupić 30-dniowe bilety papierowe. Albo korzystać z aplikacji zewnętrznych.
Bilety papierowe w automatach biletowych ŚKUP można kupić za gotówkę do 30 września.
Od 1 października 2023 w kioskach, biletomatach i Punktach Obsługi Pasażera będą nowe Metrokarty.
Pasażerowie nie mogą już składać wniosków w Portalu Klienta i zamawiać kart ŚKUP. Ta usługa została wyłączona.
Pasażerowie od 28.09 nie mogą korzystać z taryfy odległościowej, ani z biletów jednorazowych.
Jeśli data ważności karty mija we wrześniu – możemy jej używać do końca miesiąca.
Wydane wcześniej katy ŚKUP z dłuższym terminem zachowują ważność i mogą być używane jako identyfikator konta w nowym systemie. Wcześniej zapisane na kartach ŚKUP bilety długookresowe są ważne i widoczne dla kontrolera w czasie ewentualnej kontroli. Od 28.09 dnia nie skorzystamy z zapisanych na karcie biletów jednookresowych, średniookresowych i pakietowych.
Migracja danych ze starej karty ŚKUP będzie możliwe od 1 października 2023 roku, po zalogowaniu się na konto Transport GZM na portalu transport GZM.
Jak kupić bilet bez karty ŚKUP?
Do dyspozycji pasażerów są m.in.: Portal Klienta (tu możemy płacić kartą za zakup biletów), aplikacje: „Mobilny ŚKUP” i „M2GOinfo”, zewnętrzne aplikacje: SkyCash, Mpay, moBilet, jakdojade, zbiletem.pl oraz platforma e-POP.
Dodatkowe informacje otrzymacie na infolinii czynnej całą dobę przez 7 dni w tygodniu pod nr tel. 800 16 30 30, skrzynki mailowej pod adresem: kancelaria@metropoliaztm.pl, profilu na portalu Facebook „ZTM Info”.