Kraj

90 nowoczesnych wagonów dla PKP Intercity. Jeden dla IC Korfanty

Spółka PKP Intercity odebrała ostatnie z 90 wagonów, które dla przewoźnika zmodernizowała Fabryka Pojazdów Szynowych w Poznaniu H. Cegielski. Poznański producent taboru zrealizował warty blisko 410 mln zł kontrakt pięć miesięcy przed czasem. Z unowocześnionych wagonów korzystają już pasażerowie w całej Polsce.

 

Dla kogo za darmo pociągi na Śląsku? Sprawdzamy w TOP 5 Silesia Flesz
TOP 5 Silesia Flesz – premiera w każdą niedzielę o 19:50 w Telewizji TVS

 

– Udana współpraca PKP Intercity z H. Cegielski Fabryką Pojazdów Szynowych jest modelowym przykładem projektu, na którym korzystają wszyscy – obydwie spółki, sektor kolejowy, rynek pracy, a na końcu pasażerowie. Miliardy złotych, które przewoźnik inwestuje w nowoczesny tabor, już mają, a będą mieć jeszcze większy wpływ na dalszy wzrost popularności kolei w Polsce. Bezustannie dążymy do tego, aby kolej była bezpieczna, komfortowa i przewidywalna. Realizowane przez nas obecnie gigantyczne inwestycje w linie kolejowe, dworce i tabor już przynoszą spodziewane efekty – powiedział minister infrastruktury Andrzej Adamczyk.

 

Unowocześnione wagony to pojazdy przedziałowe klasy 2., wyposażone w wygodne fotele, z klimatyzacją, gniazdkami, elektronicznym systemem informacji pasażerskiej oraz z toaletami z zamkniętym obiegiem. Ponadto w wagonach zainstalowane zostały wzmacniacze sygnału komórkowego oraz urządzenia do bezprzewodowego internetu. Komfort jazdy oraz ciszę wewnątrz wagonu zapewnia zabudowa nowoczesnych wózków.

– Dążymy do najwyższej jakości świadczonych usług. Nowoczesna flota, w którą konsekwentnie inwestujemy, istotnie wpływa na to, że z naszych usług korzysta coraz więcej osób. Zmodernizowane, komfortowe wagony, które odebraliśmy od H. Cegielski Fabryki Pojazdów Szynowych, wzmacniają nasz park taborowy – stwierdził prezes zarządu PKP Intercity Marek Chraniuk.

 

Docelowo zmodernizowane wagony będą obsługiwać połączenia na trasach:

  • Szczecin – Trójmiasto – Olsztyn – Białystok,
  • Wrocław/Zielona Góra – Poznań – Gdynia/Olsztyn – Białystok,
  • Kraków/Lublin– Katowice – Wrocław – Zielona Góra –Szczecin – Świnoujście,
  • Przemyśl – Lublin – Warszawa – Bydgoszcz – Gdynia/Piła – Kołobrzeg/Gorzów Wlkp.,
  • Suwałki – Białystok/Lublin – Warszawa – Poznań – Szczecin/Gorzów Wlkp./Zielona Góra.

Obecnie włączane są do pociągów:

  • IC Bolko relacji Szczecin – Lublin – Szczecin,
  • IC Gryf relacji Szczecin – Olsztyn – Szczecin,
  • IC Drwęca relacji Olsztyn – Poznań – Olsztyn,
  • IC Albatros relacji Gdańsk – Szczecin – Gdańsk,
  • IC Żuławy relacji Szczecin – Olsztyn – Szczecin,
  • IC Jeziorak relacji Olsztyn – Poznań – Olsztyn,
  • IC Mewa relacji Warszawa – Szczecin/Gorzów Wlkp. – Warszawa,
  • IC Mamry relacji Wrocław – Białystok – Wrocław,
  • IC Sztygar relacji Wrocław – Lublin – Wrocław,
  • IC Morcinek relacji Wrocław – Lublin – Wrocław,
  • IC Jagiełło relacji Lublin – Kraków – Lublin,
  • IC Hetman relacji Wrocław – Lublin/Hrubieszów – Wrocław,
  • IC Korfanty relacji Wrocław – Katowice – Wrocław,
  • IC Pomorzanin relacji Gdynia – Wrocław – Gdynia,
  • IC Starzyński relacji Warszawa – Terespol – Warszawa.

Od 27 stycznia 2020 r. zmodernizowane wagony będą włączane także do składu IC Zielonogórzanin relacji Warszawa – Zielona Góra – Warszawa.

Modernizacja 90 wagonów została dofinansowana z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014 – 2020 w ramach projektów „Kolej na dobre połączenia – unowocześnienie wagonów i lokomotyw dla PKP Intercity SA” oraz „Przyspieszamy komfortowo – unowocześnienie wagonów i zakup lokomotyw dla PKP Intercity SA”.

 

źr. Ministerstwo Infrastruktury

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button