Kategorie

Będą uczyć wykorzystywania potęgi internetu. Google uruchamia w Katowicach program dla małych firm

Google uruchamia nowy program Internetowe Rewolucje, który pozwoli przedsiębiorcom podnieść kompetencje cyfrowe i przygotować się do rozwoju i ekspansji zagranicznej w warunkach jednolitego rynku cyfrowego. Pilotaż programu rozpoczął się 6 lipca w województwie śląskim. Program ma dać bezpośrednie wsparcie w rozwoju kompetencji cyfrowych 100 tys. obecnych i przyszłych przedsiębiorców w Polsce. W ciągu kilku nadchodzących tygodni zainteresowane osoby mogą uczestniczyć w otwartych sesjach szkoleniowych, a także skorzystać z indywidualnych warsztatów dotyczących wykorzystania rozwiązań adekwatnych do potrzeb ich firmy. Google zapewnia kilkudziesięciu ekspertów, którzy w głównych miastach aglomeracji górnośląskiej będą doradzać przedsiębiorcom, w jaki sposób skutecznie wykorzystać rozwiązania internetowe w biznesie. Szkolenia i warsztaty będą odbywać się w siedzibach lokalnych partnerów programu, w tym: w Regionalnej Izbie Gospodarczej oraz w Śląskim Centrum Społeczeństwa Informacyjnego w Katowicach, w Parku Naukowo-Technologicznym “Technopark” w Gliwicach, w Wyższej Szkole Biznesu w Dąbrowie Górniczej oraz w oddziałach banku BZ WBK w Bielsko-Białej, Chorzowie, Częstochowie, Rybniku i Tychach.

 

 

 

Dzięki pozyskanym umiejętnościom przedsiębiorcy będą w stanie nie tylko wprowadzić rozwiązania internetowe w swojej działalności, ale przede wszystkim zrobić to świadomie i w optymalny dla swoich potrzeb sposób. Dla niektórych firm może to oznaczać po prostu obecność w internecie, dla innych nastawienie na użytkowników internetu mobilnego, wdrożenie sprzedaży internetowej lub wykorzystanie narzędzi w chmurze, niektóre z kolei mogą rozpocząć cyfrowy eksport. Unia Europejska planuje zburzyć mury regulacyjne i połączyć 28 rynków krajowych w jeden cyfrowy rynek europejski. Ma się to przyczynić do wzrostu europejskiej gospodarki o 415 mld euro rocznie oraz do stworzenia 3,8 mln miejsc pracy. W kontekście jednolitego rynku cyfrowego to właśnie poziom przyswojenia technologii cyfrowych przez MŚP będzie przesądzał o ich sukcesie lub porażce, a w konsekwencji – o kondycji polskiej gospodarki.

 

 

 

 

-Jednolity rynek cyfrowy zniesie bariery w handlu i usługach elektronicznych − to wielka szansa, ale też duże wyzwanie dla polskiej gospodarki, tym bardziej że poziom przyswajania technologii cyfrowych przez nasz sektor MŚP jest wciąż bardzo niski. W ramach programu Internetowe Rewolucje chcemy zapewnić bezpośrednie wsparcie polskim przedsiębiorcom w rozwoju tych umiejętności, które mogą przesądzić o sukcesie ich firm na rynku europejskim, a nawet globalnym. Dzisiaj rozpoczynamy pilotaż programu na Śląsku, dzięki któremu będziemy w stanie dokładniej poznać potrzeby przedsiębiorców − podkreśla Agnieszka Hryniewicz-Bieniek, dyrektor Google Polska.

 

 

 

 

Jak wynika z badania „Polskie firmy z sektora MŚP – znajomość i używanie narzędzi do komunikacji” przeprowadzonego w maju br. przez Millward Brown, pomimo że 79% przedsiębiorstw ze śląska uważa, iż internet jest ważny lub niezbędny w prowadzeniu ich działalności, i 54% z nich dostrzega korzyść ze zwiększenia umiejętności internetowych swoich pracowników, to w ubiegłym roku tylko 30% podjęło w tym kierunku jakiekolwiek działania. Tymczasem już teraz te polskie firmy, które rozwijają się w internecie, zwiększają swoją efektywność i zaczynają docierać do klientów nie tylko w kraju, ale i na całym świecie. Zainteresowani programem przedsiębiorcy ze Śląska mogą rejestrować się poprzez stronę www.internetowerewolucje.pl <.>

 

 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button