Będzin ogłosił przetarg na centrum przesiadkowe. Inwestycja ma być gotowa do końca 2023 roku
Wstępny koszt inwestycji to ok. 5,3 mln złotych
W Będzinie ogłoszono przetarg na budowę centrum przesiadkowego. W połowie maja będzie wiadomo, kto złożył najkorzystniejszą ofertę. Dworzec autobusowy, parking dla samochodów i rowerów mają być gotowe do końca 2023 roku.
Informacja o przetargu została opublikowana w poniedziałek, 25 kwietnia w biuletynie informacji publicznej. Czas na złożenie ofert wyznaczono na 10 maja. Centrum Przesiadkowe powstanie w rejonie ulic Sportowej i Małobądzkiej. Wytyczne dla projektantów i budowniczych zostały zawarte w Programie Funkcjonalno-Użytkowym inwestycji.
– Prace podzielono na dwa etapy. Najpierw projekt, później budowa. Całość ma być gotowa do końca 2023 roku – informuje Krzysztof Bąk, pełnomocnik prezydenta Będzina ds. komunikacji społecznej.
Wstępny kosztorys
Wstępnie koszt inwestycji oszacowano na ok. 5,3 mln zł. Znaczna część (5 mln zł) to dofinansowanie z Rządowego Funduszu Polski Ład: Program Inwestycji Strategicznych. Będzin dołoży niespełna 300 tys. zł.
Będzińskie centrum przesiadkowe będzie miało poczekalnię dla podróżnych, ogólnodostępną toaletę oraz pomieszczenia socjalne dla kierowców, system informacji o trasach i rozkładach jazdy autobusów.
– Według założeń, będą mogły tam stać 24 autobusy i zaparkować 90 samochodów osobowych. Oprócz peronów do wsiadania i wysiadania, powstaną zatoki Kiss&Ride, stanowiska dla taksówek, miejsca do ładowania samochodów osobowych i autobusów, parking dla rowerów i motorowerów oraz motocykli, ścieżka rowerowa i skwer – dodaje Krzysztof Bąk.
Bezpośredni dojazd do kilkunastu miejsc
Na placu pomiędzy Sportową i Małobądzką będzie można skorzystać nie tylko z komunikacji metropolitalnej, ale i autobusów dalekobieżnych. Dzięki organizowanej przez ZTM komunikacji bezpośrednio z Będzina będzie można dojechać do: Bobrownik, Bytomia, Chorzowa, Czeladzi, Dąbrowy Górniczej, Katowic, Mierzęcic, Ożarowic, Piekar Śląskich, Psar, Siemianowic Śląskich, Siewierza, Sławkowa, Sosnowca i Wojkowic.
Według planów centrum przesiadkowe będą obsługiwały następujące linie: 16, 24, 25, 27, 28, 40, 42, 61, 67, 79, 90, 97, 99, 104, 107, 125, 200, 243,260, 269, 603, 606, 616, 625, 721, 722, 769, 800, 807, 813, 814, 817, 901, 902N, 904N, 916, 921, M19, AP1.