KategorieSilesia Flesz najnowsze informacje

Bytom: Wąskotorówka pojedzie szybciej i bezpieczniej i to dzięki głosom mieszkańców [FOTO]

Zakończyła się modernizacja kolejnego odcinka torów kolei wąskotorowej w Bytomiu

Budżet Obywatelski daje ogromne możliwości decydowania mieszkańcom, o tym co np. warto, a czego nie warto remontować. W ramach projektu Bytomskiego Budżetu Obywatelskiego „Kolej Nieco Większych Prędkości vol. 2”, zmodernizowano 550 metrów torów kolei wąskotorowej, jedynej takiej w naszym regionie. 

 

Większa prędkość, a przede wszystkim zwiększone bezpieczeństwo. Na takie cele związane z funkcjonowaniem kolei wąskotorowej w Bytomiu, mieszkańcy przeznaczyli prawie 500 tys. złotych.

– W ramach projektu „Kolej Nieco Większych Prędkości vol. 2” rozebrany został tor kolei wąskotorowej o długości 550 mb w Suchej Górze w rejonie ulicy Polnej i Lazarówka. Wykonawca inwestycji wykonał korytowanie starej podsypki, nową podbudowę z kruszywa oraz położył nowe drewniane podkłady kolejowe, na których ułożone zostało nowe torowisko. W ramach zaplanowanych robót zabudowana została także nawierzchnia przejazdu kolejowo-drogowego przez ulicę Lazarówka. – czytamy w komunikacie UM w Bytomiu. 

Pierwotnie wykonawca miał zakończyć prace 22 grudnia, jednak dzięki sprzyjającej pogodzie, udało się wszystko zrealizować szybciej. Teraz jest czas na prace porządkowe. Jak relacjonują Ci, którzy wąskotorówka zajmują się na co dzień, prace były prowadzone tak, by nie zakłócać funkcjonowania kolejki. – W 2022 roku Gmina Bytom dla Górnośląskich Kolei Wąskotorowych pozyskała z czterech kopalń: z oddziału KWK „Makoszowy” w Zabrzu, oddziału KWK „Centrum” w Bytomiu, oddziału Kopalni Węgla Kamiennego w Całkowitej Likwidacji /była KWK „Kazimierz-Juliusz” w Sosnowcu”/ oraz KWK „Wieczorek” w Katowicach, 42 elementy taboru kolejowego i infrastruktury torowej, na które składają się: lokomotywy, wozy urobkowe, wozy średnie do transportu materiałów, wagony podsadzkowe, platformy WOZ, wagon cysterny oraz wóz do transportu butli technicznych, a także napęd zwrotnicowy ręczny i elektryczny, puszki kablowe, tory kolejowe oraz pręty nastawcze. – czytamy dalej. Remonty torów i modernizacja kolei wąskotorowej trwają od już od kilku lat. 

autor: Bartosz Bednarczuk / fot. UM w Bytomiu 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button