Bytom wprowadza kolejną strefę 30 km/h [MAPA]
Miejski Zarząd Dróg i Mostów w Bytomiu wprowadza strefę ograniczonej prędkości do 30km/h na ulicach w ścisłym centrum miasta zlokalizowanych między ulicami: Piłsudskiego, Miarki, Witczaka, Powstańców Warszawskich. Zmiana organizacji ruchu ma na celu zwiększenie bezpieczeństwa pieszych, rowerzystów, użytkowników hulajnóg i kierowców samochodów.
Na jesienne wieczory najlepszy kryminał!!! Serial COLUMBO w TVS!
W obecnym stanie strefa TEMPO 30 obejmuje południową część ul. Piekarskiej od skrzyżowania z ul. Wrocławską, ul. Sądową, ul. Katowicką z wyłączeniem odcinka pomiędzy ul. Jagiellońską i Piastów Bytomskich, ul. Webera, Jainty, Murarską oraz odcinek ul. Józefczaka od pl. Kościuszki do skrzyżowania z ul. Piastów Bytomskich, ul. Rostka, ul. Głęboką oraz odcinek ul. Korfantego od ul. Katowickiej do ul. Krakowskiej. W połączeniu z ulicami, gdzie już obowiązują strefy ograniczonej prędkości, projektowane zmiany mają na celu rozciągnięcia strefy TEMPO30 na całe, ścisłe Śródmieście.
Strefa TEMPO 30 jest niezbędnym warunkiem wprowadzenia kontraruchu rowerowego na ulicach średniowiecznego Śródmieścia. Mapowanie tras rowerzystów podczas konsultacji społecznych #BytomNaKole, z wykorzystaniem aplikacji Endomondo i GPSu, pokazało, że rowerzyści korzystają z wszystkich dróg historycznego Śródmieścia, dlatego wzorem m.in. Krakowa, Radomia, czy Lublina, Miejski Zarząd Dróg i Mostów do wiosny 2022 umożliwi rowerzystom i użytkownikom hulajnóg legalny ruch pod prąd na wybranych ulicach jednokierunkowych.
To dodatkowo wpłynie na uspokojenie ruchu w centrum miasta. Dziś poruszanie się pod prąd, na dwóch kółkach, jest możliwe m.in. na placu Kościuszki, na ulicy Krakowskiej.
Źródło i foto: UM Bytom
Cała Polska zaśpiewa hymn narodowy! 11 listopada akcja „Niepodległa do hymnu”
Wojewoda śląski: do 22 listopada zabezpieczymy w regionie 1800 łóżek covidowych
Policja zatrzymała kolejną fałszywą karetkę. W środku 18 imigrantów zamiast pacjentów i ratowników