Czy pozycjonowanie pomoże zwiększyć widoczność regionalną?
Widoczność regionalna ma duże znaczenie dla firm, które działają na lokalnym rynku. Zakładowi fryzjerskiemu ze Szczecina nieszczególnie będzie zależało na wysokich pozycjach w Google u użytkowników, którzy znajdują się w innym regionie Polski. Z tego powodu wielu przedsiębiorców może zastanawiać się, czy pozycjonowanie zwiększa widoczność regionalną? W tym artykule otrzymasz odpowiedź.
Czym jest pozycjonowanie lokalne i regionalne z Semcore?
Pozycjonowanie lokalne to dostosowywanie strony internetowej do algorytmów Google tak, aby zajmowała jak najlepsze pozycje na określone zapytania związane z niewielkim obszarem. Przykładem takiej frazy może być „adwokat Poznań”. Regionalne natomiast dotyczy nieco większego obszaru. Mogą to być na przykład województwa, aglomeracje lub całe regiony.
Często jednak określenia pozycjonowanie lokalne oraz pozycjonowanie regionalne używane są zamiennie. Zarówno w tym pierwszym, jak i drugim procesie ogromną rolę odgrywa dobór odpowiednich słów kluczowych. Dzięki technologii geolokalizacji użytkownicy stron internetowych nie muszą wpisywać nawet nazwy regionu. Google ma bowiem informację, gdzie się oni znajdują.
Celem pozycjonowania regionalnego oraz lokalnego jest przyciągnięcie klientów z bliskiego obszaru — ograniczonego geograficznie. Choć obie formy pozycjonowania mają wspólny cel – dotarcie do klientów z bliskiej okolicy – różnią się minimalnie zakresem działania. Pozycjonowanie lokalne skupia się na precyzyjnych, małych obszarach, natomiast regionalne obejmuje większe terytoria. Wybór odpowiedniej strategii zależy od skali działalności Twojej firmy i profilu potencjalnych klientów.
W jaki biznesach lokalne pozycjonowanie Semcore sprawdzi się najlepiej?
Lokalna widoczność strony ma ogromne znaczenie w przypadku biznesów usługowych. W punktach, które są odwiedzane przez specjalistów dojeżdżających do swoich klientów. Większość osób nie chce podróżować daleko, aby skorzystać z opieki medycznej. Podobnie jest w przypadku restauracji, prawników oraz zlecaniu usług firmom budowlanym. To działalności, które kierują swoje usługi przede wszystkim do osób znajdujących się blisko.
Oczywiście firmy oferujące swoje usługi lub produkty zarówno online, jak i stacjonarnie także mogą skorzystać z pozycjonowania lokalnego oraz regionalnego. Semcore to agencja marketingowa, która obsługuje takie przedsiębiorstwa z bardzo wielu sektorów.
Dlaczego SEO regionalne ma tak duże znaczenie?
Ogromna część użytkowników, która dokonuje regionalnego wyszukiwania za pomocą telefonu, odwiedza fizyczną lokalizację sklepu tego samego dnia. 1/3 zapytań dokonywanych za pomocą telefonów realizowanych jest natomiast tuż przed dotarciem do docelowego miejsca. Z badań opublikowanych na stronie Thinkwithgoogle.com wynika także, że aż 78% zapytań lokalnych / regionalnych na urządzeniach mobilnych kończy się zakupami dokonywanymi offline. Przekonaj się, jak wygląda na przykład pozycjonowanie z Semcore w Katowicach: https://semcore.pl/pozycjonowanie-katowice/. Odpowiadając na pytanie w tytule artykułu: pozycjonowanie może zwiększyć widoczność regionalną.
źródło: artykuł partnera, materiał spnsorowany