```html
Remonty DrógSilesia Flesz najnowsze informacje

DK 44 Oświęcim-Tychy czas na osadzanie gigantycznego segmentu pod torami

Budowa obwodnicy Oświęcimia w ciągu drogi DK44 to jedno z większych obecnie przedsięwzięć infrastrukturalnych na granicy województwa śląskiego i małopolskiego.  Projekt, który obejmuje zarówno budowę nowoczesnej drogi, jak i zaawansowane prace inżynieryjne, jest wyjątkowy pod względem skali i wyzwań technicznych. 

Wielka Budowa Pod Torami Kolejowymi

Jednym z najtrudniejszych i najbardziej spektakularnych etapów budowy obwodnicy Oświęcimia jest przejazd pod linią kolejową Oświęcim – Czechowice-Dziedzice. Jest to ogromne wyzwanie inżynieryjne, ponieważ droga musi przejść pod torami kolejowymi w specjalnie przygotowanym do tego celu segmencie. Cała konstrukcja, ważąca około 4800 ton, będzie umieszczona na głębokości prawie 10 metrów poniżej poziomu gruntu. Tego typu rozwiązanie jest nie tylko nowoczesne, ale i niezwykle skomplikowane technicznie, wymagając precyzyjnego przygotowania terenu oraz specjalistycznych prac budowlanych. Aby zrealizować ten etap inwestycji, z terenu po obu stronach torów wywieziono około 12,5 tys. m³ ziemi, a wzdłuż drogi budowane są mury oporowe, które zapewnią stabilność konstrukcji.

Sam segment, który przejdzie pod torami, ma imponujące wymiary: 22,7 metra szerokości, 38,7 metra długości i 8,5 metra wysokości. W jego wnętrzu pomieszczą się aż trzy jezdnie – dwie obwodnicy Oświęcimia oraz trzecia, która poprowadzi ul. Ostatni Etap. Aby przeciągnąć ten segment pod torami kolejowymi, niezbędne jest wykonanie jego obrysu za pomocą rur, które będą przewiercane przez tory. Te prace były realizowane podczas przerwy zimowej, co pozwoliło na przygotowanie odpowiedniej przestrzeni do dalszych działań.

Mosty na Wiśle i Sole – Prace Wykończeniowe

Równolegle z budową drogi prowadzone są prace wykończeniowe na mostach na Wiśle i Sole. W tym miejscu montowane są bariery energochłonne, które zapewnią większe bezpieczeństwo podróżujących, a także betonowane są kapy chodnikowe, które będą pełnić funkcję ochrony i ułatwią poruszanie się pieszych. Takie działania świadczą o dbałości o każdy szczegół inwestycji, która ma spełniać wysokie standardy zarówno pod względem funkcjonalności, jak i bezpieczeństwa.

Powiązane artykuły

Postęp Prac i Termin Zakończenia Budowy

Obecnie inwestycja jest realizowana na zaawansowanym etapie – osiągnięto już 83% planowanych prac. Przed rozpoczęciem zimowej przerwy postęp wynosił 78%, co świadczy o sprawnej realizacji projektu. W związku z tym, przewidywana data zakończenia budowy obwodnicy Oświęcimia to maj 2026 roku. Po zakończeniu tej inwestycji mieszkańcy regionu oraz podróżni zyskają nowoczesną drogę, która odciąży miasto, zredukuje natężenie ruchu w centrum i poprawi komunikację pomiędzy Oświęcimiem a Tychami.

Fgionie i poprawi jakość codziennego życia.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button