Do końca roku od Tuszyna do Częstochowy po nowej jezdni autostrady A1
GDDKiA podtrzymuje deklarację z lutego br. i do końca grudnia 2020 roku chce połączyć województwa łódzkie i śląskie autostradą A1. Prace prowadzone są nawet nocą, m.in. przy budowie nowych wiaduktów.
TOP 5 Silesia Flesz: 5 tysięcy za wycieczkę do lasu, albo na myjnię! To nie żart!
TOP 5 Silesia Flesz – premiera w każdą niedzielę o 19:50 w Telewizji TVS
A1: Plan to ruch po jednej jezdni jeszcze w 2020 roku!
Przypominamy, że termin realizacji całej autostrady A1 to 2022 rok. Trzy pasy w każdą stronę. Postanowiliśmy zawiesić sobie poprzeczkę wysoko i chcemy, aby do końca tego roku kierowcy mogli skorzystać już z jednej nowej jezdni. Na zasadach tymczasowej organizacji ruchu wykorzystamy trzy pasy ruchu oraz pas awaryjny i udostępnimy kierowcom po dwa pasy ruchu w obu kierunkach. To ambitny plan, ale w przypadku autostrady A1 i obwodnicy Częstochowy już pokazaliśmy, że takie trudne założenia potrafimy realizować.
Do końca roku celem jest przełożone ruchu na całym ciągu A1 od Tuszyna do Częstochowy. W sumie to ponad 80 km nowej jezdni na wszystkich pięciu odcinkach. Tak aby kierowcy mogli korzystać z bezpiecznej drogi, dwa pasy w każdą stronę – p.o. Generalnego Dyrektora Dróg Krajowych i Autostrad, Tomasz Żuchowski, podtrzymuje swoją deklarację z lutego br.
A1 – chcieć to móc. Już dwukrotnie udało się to udowodnić.
Otwarcie obwodnicy Częstochowy w ciągu A1 do końca 2019 roku miało być niewykonalne.
Udostępniając kierowcom ten odcinek 23 grudnia 2019 roku zadeklarowaliśmy uruchomienie jeszcze w lutym 2020 roku węzła Częstochowa Jasna Góra. Tak też się stało – 15 lutego 2020 roku autostrada A1 została połączona z drogą krajową nr 43 relacji Wieluń – Częstochowa.
A1 od granicy województwa śląskiego do Częstochowa Północ (bez węzła)
Minęło 14 miesięcy od czasu rozpoczęcia robót budowalnych na tym prawie 17-kilometrowym odcinku. Wykonawca, z uwagi na korzystne warunki pogodowe, kontynuował zimą wykonywanie robót we wszystkich branżach, dostosowując zakres i tempo prac do panujących warunków pogodowych.
W zakresie robót drogowych kontynuowane jest wykonanie nasypów i wykopów oraz wykonywanie tymczasowej nawierzchni dróg technologicznych z destruktu powstałego z frezowania nawierzchni DK1. Wykonywane są również warstwy ulepszonego podłoża z gruntów niewysadzinowych oraz elementy odwodnienia na drogach poprzecznych do budowanej autostrady A1.
W zakresie robót mostowych prowadzone są prace na 18 obiektach inżynierskich. Kontynuowane są roboty ziemne (wykopy i zasypki fundamentów), roboty rozbiórkowe oraz roboty żelbetowe, tj. zbrojenie i betonowanie poszczególnych elementów żelbetowych – fundamentów, podpór i ustrojów nośnych. Sukcesywnie jest wzmacniane podłoże w postaci wierconych pali wielkośrednicowych.
Trwają także roboty branżowe, roboty rozbiórkowe istniejącej kanalizacji deszczowej oraz kontynuowana jest przebudowa sieci wodociągowej i gazowej. Trwa usuwanie kolizji linii elektroenergetycznych
Źródło: GDDKiA