DTŚ Wschód coraz bliżej? Jest porozumienie prezydentów, Katowice chcą przebudowy al. Roździeńskiego
Porozumienie dotyczące wspólnego wykonania decyzji środowiskowej ws. realizacji DTŚ podpisali prezydenci Marcin Krupa (Katowice), Arkadiusz Chęciński (Sosnowiec), Paweł Silbert (Jaworzno) oraz Edward Lasok (Mysłowice). – Rozbudowa Drogowej Trasy Średnicowej w kierunku wschodnim jest bardzo ważną inwestycją dla Katowic i całej aglomeracji. Wypracowany wspólnie z prezydentami Sosnowca, Jaworzna i Mysłowic przebieg trasy będzie korzystny dla mieszkańców regionu – wyjaśnia Marcin Krupa.
– Rozbudowa DTŚ w kierunku wschodnim jest bardzo ważną inwestycją dla całej aglomeracji. Wypracowany wspólnie przebieg trasy będzie korzystny dla mieszkańców naszych miast. Zależy nam na tym, by komfort i tempo przemieszczania się DTŚ-ką były równomierne na całym odcinku. Dlatego jesteśmy zdeterminowani, żeby odcinek DTŚ od węzła Lwowska w Katowicach, poprzez Mysłowice aż do węzła Jęzor w Sosnowcu powstał – piszą w specjalnym oświadczeniu prezydenci Mysłowic, Jaworzna oraz Sosnowca. Środki na przebudowę układu drogowego mają pochodzić ze źródeł zewnętrznych.
Komfort i tempo przemieszczania się DTŚ-ką powinny być równomierne na całym odcinku. – W związku z prognozowanym zwiększeniem natężenia ruchu za tunelem pod katowickim rondem związanym z realizacją DTŚ, który to odcinek i tak jest dzisiaj zasadniczo obciążony, jesteśmy zdeterminowani, by powodzeniem zakończyły się wspólne działania, których efektem ma być również przebudowa al. Roździeńskiego od węzła drogowego z ul. Dudy-Gracza i Dobrowolskiego, czyli wjazd i wyjazd z tunelu do węzła drogowego z ul. Murckowską. Mamy nadzieję na tradycyjnie dobrą w tym zakresie współpracę z marszałkiem województwa śląskiego – dodaje prezydent Katowic.