Dziś wtorek, sklep PGG otwarty. Macie kłopot z finalizacją transakcji?
Sklep PGG i logowanie z problemami. Dlaczego system wylogowuje nas z internetowego sklepu z węglem? Powody i rady
Wtorek i czwartek to 2 dni w tygodniu, kiedy PGG sprzedaje węgiel w swoim internetowym sklepie. W poniedziałki, środy i piątki sprzedaje tylko miał węglowy.
Pamiętajcie, sklep „otwierany jest” (czyli – towar pojawia się na półkach) o godzinie 16. Jeśli logujecie się wcześniej, może Wam się udać wejść, ale nic nie kupicie – bo nic nie ma.
A kiedy już nadejdzie ten moment, że sklep jest czynny, towar, czyli węgiel, jest, kupujecie, ładujecie do koszyka i nagle – cyk – informacja, że transakcja przerwana, zostałeś wylogowany. Co robić?
-Jeżeli dodałeś towar do koszyka i nie masz możliwości dokończenia transakcji ( np. zostałeś wylogowany) nasze serwery mogą być przeciążone, odczekaj i spróbuj ponownie. Twój towar będzie oczekiwał na dokończenie zakupu do godziny 23:59. Po tym czasie zostanie usunięty z koszyka – informują przedstawiciele PGG.
Zdarza się, że klienci widzą taki komunikat:
CZYTAJ TEŻ NA TVS.PL:
WTOREK 20.09. CO JEST W OFERCIE I CZY SKLEP DZIAŁA?
CZYTAJ TEŻ NA TVS.PL:
Logowanie z kłopotami w sklepie PGG
Takich zgłoszeń było i jest mnóstwo. PGG o tym wie. Wie, dlaczego tak się dzieje: ponieważ systemy bezpieczeństwa e-sklepu eliminują przypadki automatycznych transakcji.
-Zakup węgla bywa bardzo trudny i wymaga dużej cierpliwości – przyznają przedstawiciele PGG.
Co radzi PGG klientom, którzy nie są w stanie dokończyć transakcji? Oto ich komunikat:
-W związku z sygnałami od naszych Klientów o przypadkach wylogowywania z e-sklepu PGG S.A. informujemy, że taka sytuacja zdarza się, gdy użytkownik jest jednocześnie zalogowany na kilku urządzeniach, przeglądarkach lub w wielu zakładkach przeglądarki – czytamy w komunikacie PGG.
Systemy bezpieczeństwa e-sklepu eliminują bowiem przypadki automatycznych transakcji.
-Zabezpieczenia eliminujące próby wykonywania transakcji przy pomocy narzędzi automatycznych mogą skutkować w szczególności również czasowym blokowaniem kont Klientów w sklepie – piszą przedstawiciele PGG.
Jakie jeszcze mogą być przyczyny tego, że mamy kłopoty z logowaniem?
- Nieprawidłowy użytkownik lub hasło
- Logowanie w czasie sesji sprzedażowej. Podczas trwania sesji sprzedażowej i w czasie na ok. 1 godzinę przed nią, zalogowanie do sklepu może być utrudnione ze względu na bardzo duże obciążenie serwerów przekraczające 170 tys. klientów w danej chwili. Zalecenie: zalogowanie się do sklepu wcześniej. Sesja użytkownika po zalogowaniu trwa przez 4 godziny, potem wygasa
- Jeśli zabezpieczenia sieciowe blokują sesję należy wyczyścić cache przeglądarki z cookies.
Przedstawiciele PGG policzyli, że w 15-25 minut sprzedają 20 tys. ton węgla! – W momencie wystawienia produktu sprzedaż wynosi od 3 do 5 transakcji na sekundę. Dlatego zalecam logować się do systemu przed sesją i w celu sprawdzenia dostępności węgla na stronie sklepu odświeżać stronę po godzinie 16 (jeżeli przeglądarka nie korzysta z automatycznego odświeżenia). Sesja klienta utrzymywana jest przez 4 godziny -radzi Marcin Spisak, dyrektor Zakładu Informatyki i Telekomunikacji PGG S.A.
PGG przeprasza też klientów:
Dziękujemy za zaufanie i cierpliwość, jednocześnie przepraszamy za trudności, które przy takiej skali sprzedaży mogły się zdarzyć. Zapewniamy jednak, że dział sprzedaży PGG S.A. robi wszystko, aby węgiel w cenach producenta trafił do jak największej ilości gospodarstw domowych.