Kategorie

Grube miliony na inwestycje drogowe w Sosnowcu [WIDEO]

Sosnowiec rozpoczyna duże inwestycje drogowe, które obejmą m.in. ulice Sienkiewicza, 1 Maja czy Małachowskiego. Powstanie też zupełnie nowa droga łącząca ul. Sedlaka z ul. Niepodległości. To także wymiana nawierzchni, przebudowa chodników czy budowa ścieżek rowerowych. Łącznie siedem zadań, które realizowane będą jednocześnie.

 

-Nie odważę się powiedzieć, co jest ważniejsze, co jest mniej ważne, bo ja zawsze podkreślam, że również te mniejsze inwestycje, które realizujemy, najmniejsze dla mieszkańców są nieraz dla nich ważniejsze niż ogromny wiadukt, który będziemy budować. Wszystkie, skoro są realizowane, to są niezbędne do funkcjonowania miasta, do poprawy jego funkcjonowania i do tego, aby to życie w naszym mieście stawało się z każdą chwilą łatwiejsze – mówi Arkadiusz Chęciński, prezydent Sosnowca.

Za całość miasto zapłaci ponad 140 mln złotych. Przebudowa wiaduktu nad torami PKP w sosnowieckiej Niwce to najdroższa z inwestycji. Ma kosztować przeszło 40 mln zł. Pierwszych prac i tym samym utrudnień dla kierowców można spodziewać się pod koniec tego roku, a wykonawca ma 21 miesięcy na oddanie wiaduktu do użytku. We wtorek miasto podpisało umowy z wykonawcami wszystkich prac.

-W rzeczywistości będzie tak naprawdę cały nowy wiadukt. Ten istniejący będzie całkowicie rozebrany i powstanie nowa konstrukcja, jednoprzęsłowa. Ładny, łukowy obiekt więc myślę, że i wizualnie i będą też szersze drogi , więc to na pewno usprawni ruch. Będzie też osobna konstrukcja dla linii tramwajowej – mówi Daniel Dańko, Himmel i Papesch Opole Sp. z o.o.

Powiązane artykuły

Pozostałymi sześcioma inwestycjami zajmą się dwie inne firmy, z czego jedna podpisała umowę na wykonanie pięciu zadań.

-Bardzo trudne zadanie dla nas, dla wykonawców. Szalejące ceny, tak naprawdę nie wiemy, co się wydarzy, ile  w dniu jutrzejszym będzie kosztował asfalt, który jest niezbędny do wykonania tych wszelkich inwestycji. Podejmujemy bardzo duże ryzyko, mamy nadzieję, że wyjdziemy obronną ręką – mówi Jarosław Szmitka, Silesia Invest.

Pierwotnie cały pakiet inwestycji miał się zamknąć w niespełna 86 mln złotych. Ceny znacząco poszły górę. Drogowa ofensywa w mieście będzie możliwa dzięki dotacji z Rządowego Funduszu Polski Ład. Miasto dostało z niego 61 mln. Resztę dopłaci z własnego budżetu.

ZOBACZ MATERIAŁ SILESIA FLESZ

 

Fatima Orlińska

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button