Kategorie

„Hejty” pod adresem WOŚP zmieniły się w sztukę. Zobaczcie obraz namalowany przez robota [ZDJĘCIA]

To było niezwykłe połączenie technologii i sztuki w szczytnym celu. Tak powstał robot, który opinie na temat WOŚP zamienił w dzieło malarskie. Obraz został wystawiony na aukcję, a dochód z jego sprzedaży zostanie przekazany na rzecz WOŚP. Akcja „Sztuka Dobro Czynna” została zorganizowana przez agencję Cheil i firmę Netizens.

 

Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy ma grać do końca świata i o jeden dzień dłużej. Na pewno tak długo będą też pojawiały się na jej temat w sieci opinie i komentarze. Osób wspierających Orkiestrę nie brakuje, mimo to często są to wypowiedzi nieprzychylne i obraźliwe. Agencja Cheil Poland wpadła na pomysł, by „hejty” skierowane pod adresem WOŚP wykorzystać w sposób pozytywny. Tak narodziła się akcja Sztuka Dobro Czynna.

Ponieważ „hejterów” zwykle trudno reformować, postanowiliśmy zebrać ich internetowe komentarze i za pomocą specjalnie skonstruowanej maszyny przetworzyć je w coś dobrego. W obraz, który wystawimy na aukcji, by wesprzeć WOŚP – tłumaczy Mojca Tirš, dyrektor kreatywna agencji Cheil Poland.

Do projektu zaproszono kilka osób, które dzięki sprzętowi ze świątecznym serduszkiem wróciły do zdrowia i dziś mogą cieszyć się życiem. Zadaniem beneficjentów było odczytanie przed kamerą różnych komentarzy na temat WOŚP.

Powiązane artykuły

Opinie z internetu – nie tylko negatywne – zgromadził serwis Brand24. Wyzwanie w postaci zbudowania robota podjęła firma Netizens z Katowic. Maszyna musiała przetwarzać zebrane komentarze w obraz. Było to możliwe dzięki algorytmowi
interpretującemu treść wpisów. Nadzór artystyczny nad projektem sprawował Jakub Cikała z ASP w Katowicach, który jednocześnie był pomysłodawcą algorytmu.

Na działanie robota miały wpływ trzy warstwy. Tekstowa, analizująca konstrukcję wpisu: liczbę znaków, typ znaków oraz liczbę wyrazów. Warstwa znaczeniowa, czyli semantyczna, która odpowiadała za analizę znaczenia słów, częstotliwość i lokalizację występowania wyrazów kluczowych.‬‬ Trzecim składnikiem była warstwa emocjonalna – tworzona na podstawie dźwięku z odczytu wpisu przez beneficjentów WOŚP. Kluczową wartością była głośność odczytywania słów, przerwy w odczycie, czy dynamika wypowiedzi – opowiada Jakub Cikała.

„Hejty” pod adresem WOŚP zmieniły się w sztukę. Zobaczcie obraz namalowany przez robota [ZDJĘCIA] (fot.inf.prasowa)
„Hejty” pod adresem WOŚP zmieniły się w sztukę. Zobaczcie obraz namalowany przez robota [ZDJĘCIA] (fot.inf.prasowa)
„Hejty” pod adresem WOŚP zmieniły się w sztukę. Zobaczcie obraz namalowany przez robota [ZDJĘCIA] (fot.inf.prasowa)
Netizens to interaktywny dom produkcyjny, który jest dostawcą rozwiązań technologicznych dla agencji interaktywnych, startupów oraz klientów, którzy stawiają na innowacje w marketingu.

 

(źr: informacja prasowa/ netizens digital innovation house)

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button