Katowice inwestują w infrastrukturę dla rowerzystów. W budżecie na ścieżki rowerowe jest 8 mln złotych [WIDEO]
Rowerem przez stolicę województwa śląskiego. Jak na miasto XXI w. przystało Katowice sporo inwestują w infrastrukturę dla rowerzystów. Cel? Możliwy dojazd do centrum za pomocą roweru ze wszystkich dzielnic. Jeden z etapów budowy ścieżek na południu miasta został teraz zakończony, ale na tym władze miasta nie poprzestają. W budżecie na ścieżki rowerowe jest 8 milionów złotych, tym samym powstanie prawie 2,5 km trasy rowerowej np. wzdłuż ulicy Korfantego.
Zapraszamy na kryminalne śniadanie w TVS!
-Szczególnie w dobie koronawirusa rośnie ilość rowerzystów co miasto bardzo cieszy, bo ludzie mają uzasadnione obawy czy taksówki, czy transportem publicznym. Wiadomo, że powoduje to konieczność posiadania maseczki, zasłonięcia nosa i ust – jadąc na rowerze nie ma tego przymusu – mówi Paweł Sucheta, Urząd Miasta Katowice.
Jednak jak przy każdej inwestycji i tu pojawiają się pewne problemy. Założony plan budowy ścieżek co jakiś czas musiał być aktualizowany, gdyż mieszkańcom, m.in. Panewnik czy Ligoty nie podobał się fakt kasacji miejsc parkingowych. Chodzi przecież przede wszystkim o to, by budując infrastrukturę dla rowerzystów nie zapominać o pieszych i kierowcach, co w Katowicach prostym zadaniem nie jest, choćby ze względu na uwarunkowania historyczne czy faunę i florę.
-Musieliśmy zmienić projekt, zmienić plany, dopasować to tak, aby tej zieleni jak najmniej mówiąc kolokwialnie poszło i to wydłuża oczywiście proces, niepotrzebne niezadowolenie, niepotrzebne nakręcanie, jakby tego niezadowolenia – mówi Marcin Krupa, prezydent Katowic.
Po nieprzyjemnych doświadczeniach od dzisiaj każde 100 metrów ścieżki rowerowej w mieście ma być konsultowane z mieszkańcami dzielnic, by unikać konfliktów. W Katowicach na ten moment jest ponad 170 km ścieżek rowerowych, a będzie jeszcze więcej.
Bartosz Bednarczuk