reklama
Silesia Flesz najnowsze informacjeTVS VIDEO

Katowice:: Pociągi przez południowe dzielnice jeszcze nie pojadą

reklama

W grudniu mieszkańcy południowych dzielnic Katowic mieli zyskać dostęp do kolei. PKP PLK zbudowały nowe przystanki, a Koleje Śląskie miały uruchomić przejazdy na trasie Katowice -Tychy przez Ochojec, Murcki, Kostuchnę i Podlesie. Pociągów na razie jednak nie będzie i nie wiadomo, kiedy na nowych przystankach mieszkańcy pojawią się nie tylko jako spacerowicze, ale jako pasażerowie.

Na czterech przystankach w południowych dzielnicach Katowic trwają już ostatnie prace wykończeniowe. W planach było uruchomienie tu kursów pociągów osobowych już od grudnia, ale to nieaktualne.

„Prace przy budowie przystanków zakończą się z końcem listopada. Podróżni mogliby korzystać z obiektów od grudniowego rozkładu jazdy pociągów. Przewoźnik otrzymał informację o planowanym terminie zakończenia prac i udostępnieniu przystanków podróżnym. – mówi Karol Jakubowski, PKP Polskie Linie Kolejowe.

reklama

Ten przewoźnik to Koleje Śląskie. Żeby w ogóle PKP PLK mogły wybudować przystanki w Podlesiu, Kostuchnie, Murckach i Ochojcu, Koleje musiały zadeklarować, że będą na tej linii z centrum Katowic do Tychów wozić pasażerów. Na razie jednak, na deklaracjach się skończyło.

„To jest dobra wiadomość dla Kolei Śląskich i pasażerów, mieszkańców województwa śląskiego. Nie Koleje Śląskie, tworzą tę linię, nie są inwestorem. Także czekamy na sygnał od inwestora i oczywiście jesteśmy otwarci.” mówi Bartłomiej Wnuk, rzecznik Kolei Śląskich.

Trudno powiedzieć kogo ma na myśli nowy rzecznik prasowy Kolei Śląskich. Wiekszość przewozów na terenie woj. śląskiego dofinansowuje województwo śląskie, a poozostałe Górnośląsko- Zagłębiowska Metropolia. Na razie nikt nie poczuwa się do finnasowania przewozów na linii Tychy- Katowice.

„Inwestycje w infrastrukturę to inwestycje poza samorządem województwa. Dla samorządu województwa oznacza to taką szansę, aby kolejna grupa pasażerów korzystała z Kolei Śląskich, czyli z tego przewoźnika regionalnego, ekologicznego, przyjazdnego i bardzo komfortowego, więc ta linia po zakończonej inwestycji będzie analizowana do wdrożenia.” – mówi Sławomir Gruszka, Urząd Marszałkowski

Zarówno woj. śląskie, jak i Koleje Śląskie nie wystąpiły z wnioskami dotyczącymi obsługi linii 142 i nowych katowickich przystanków w nowym rozkładzie jazdy. Dlatego nie wiadomo kiedy i w jakikm zakresie nowa infrastruktura będzie mogła zostać wykorzystana.

Autor: Karolina Komada

reklama

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button