Katowice: Pociągi wróciły na Ochojec WIDEO
Pociągów nie było tu od wielu lat, ale teraz pojawiły się ponownie. Kierowcy mogą być zdziwieni, gdy opadają rogatki w Katowicach – Ochojcu. Teraz składy będą pojawiły się tu już na co dzień. Niebawem ma być ich jeszcze więcej. Łukasz Kadziołka.
Do tej pory pociąg w tym miejscu był rzadkim widokiem. Teraz będzie codziennością. Dlatego kierowcy muszą uważać. Mowa o ulicy Jankego w Katowicach. Ruch jest tu spory, a teraz będzie wstrzymywany z powodu przejeżdżających pociągów.
– Trzeba się ich spodziewać mniej więcej w godzinach między 10.00 a 16.00. To są trzy pociągi, one będą jeździły tą trasą do 9 października – mówi Maciej Dutkiewicz, PKP Intercity.
Wraz z zamknięciem przejazdu na Ochojcu konieczne jest także zamknięcie kolejnego, przez ul. 73 Pułku Piechoty, czyli drogę krajową nr 81. Tu pociągi wróciły po 10 latach, a jest to związane z rozkręcającą się wielką przebudową linii kolejowej w Katowicach. Trzeba było wyznaczyć kolejowy objazd przez Ligotę.
– Możliwe jest połączenie Dąbrowy Górniczej czy Jaworzna Szczakowej z Katowicami-Ligotą czy Gliwicami bez konieczności wjazdu do stacji Katowice – mówi Katarzyna Głowacka, PKP Polskie Linie Kolejowe.
Jednak, jak zapowiada przewoźnik, od 3 października dojdzie kolejnych siedem pociągów PKP Intercity, które również będą przejeżdżały przez te ruchliwe drogi. To jednak niewielkie utrudnienia w porównaniu do tych, jakie czekają mieszkańców w najbliższych tygodniach. W Katowicach szykują się zamknięcia dwóch kolejowych wiaduktów w centrum miasta – 25 września nad ul. Graniczną, a 7 października nad ul. Mikołowską. W przyszłości linia kolejowa przebiegająca przez Ochojec ma być ponownie wykorzystywana do regularnego ruchu pasażerskiego.
– Po zakończeniu remontu węzła kolejowego w Katowicach będzie powrót do rozmowy, jak w krótkim czasie, taką linię wykorzystać dla mieszkańców Katowic i Tychów – mówi Sławomir Gruszka, Urząd Marszałkowski Województwa Śląskiego.
To jednak dość odległa przyszłość, ponieważ wielka kolejowa przebudowa ma potrwać co najmniej 4 lata. W tym czasie okrężna trasa omijająca stację w Katowicach może być coraz częściej wykorzystywana.