reklama
Dzieje sięSilesia Flesz najnowsze informacjeTechnologieTVS VIDEO

Katowice: SpinPLACE, czyli bank kreatywności i coworkingu

Czekali na to długo i z niecierpliwością, bo od złożenia projektu do realizacji minęło aż 9 lat. Warto jednak było czekać, bo przestrzeń, która kiedyś była bankiem teraz stała się…bankiem wiedzy. Zrewitalizowany budynek Uniwersytetu Śląskiego przy ul. Bankowej 5 stał się nową przestrzenią kreatywności i coworkingu. 

SpinPLACE, bo tak się nazywa nowa przestrzeń, będzie miejscem spotkań nie tylko studentów czy wykładowców, ale także mieszkańców Katowic. Centrum jest dostępne od rana aż do wieczora.

Jest to przestrzeń, w której staramy się łączyć różne środowiska. Akademickie, naukowe, studentów no i przede wszystkim pracodawców, których chcemy wprowadzić w mury uczelni. A jednocześnie pokazać studentom możliwości, jakie czekają na nich po ukończeniu studiów. – mówi Małgorzata Chatys – biuro karier Uniwersytetu Śląskiego.

Powiązane artykuły

Ci, którzy wciąż studiują, wcale nie chcą tak szybko opuszczać tych murów. Murów, które teraz wyglądają zupełnie inaczej niż te sprzed lat.

reklama

Dopiero niedawno się otworzyła ta przestrzeń , więc fajnie tu jest, ładnie, bardzo estetycznie. Ale już kończymy studia, więc szkoda… Chciałybyśmy, żeby chociaż kilka zajęć się tu odbyło. – mówią Julia i Maria – studentki Uniwersytetu Śląskiego.

I będą się tu odbywać. A nawet już się odbywają, jak np. te – w podziemiach, gdzie kiedyś był sejf, a teraz centrum prototypowania 3D. Przestrzeni jest jednak mnóstwo. Kilka pięter, kóre można wykorzystać do rozmowy, pracy czy relaksu.

Miejsce to ma na celu zapewnić przestrzeń swobodnej twórczości, swobodnego testowania innowacji, pomysłów studentów, pracowników, mieszkańców. Generalnie to ma być taka przestrzeń, która jest otwarta i sprzyja takiej przedsiębiorczości. – mówi Maria Garus – Biuro Współpracy z Gospodarką, UŚ

Regionalne i międzyuczelniane centrum kreatywności, coworkingu, prototypowania oraz animacji projektów powstało dzięki dofinansowaniu Unii Europejskiej. Kosztowało 30 mln zł.

Autor: Magda Sincewicz

reklama

Powiązane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button