Katowice: Zmiany w organizacji ruchu w rejonie budowanego Centrum Przesiadkowego „Sądowa”
Przy ul. Sądowej powstaje centrum przesiadkowe, które będzie obsługiwać kursy dalekobieżne. Prace w tym rejonie rozpoczęły się w ubiegłym roku, a od poniedziałku, 10 czerwca, wejdą w kolejny etap. W związku z zakresem planowanych prac nastąpi zmiana w organizacji ruchu.
Nie damy wyciąć MUCHOWCA! TOP 5 Silesia Flesz w obronie lasu!
– Wykonawca realizuje przebudowę układu drogowego, trwają prace wzdłuż ulicy Goeppert-Meyer. Przybudowa tej ulicy realizowana jest etapami od kwietnia, a zakończy się do końca listopada 2019 roku. W drugim etapie, który rozpoczyna się w poniedziałek 10 czerwca wdrożona zostanie Tymczasowa Organizacja Ruchu polegającą na zawężeniu ul. Goeppert-Mayer do jednego pasa ruchu dla obu kierunków ruchu (do ul. Gliwickiej oraz do ul. Mikołowskiej) na odcinku od skrzyżowania z ul. Sobieskiego do skrzyżowania z ul. Gliwicką, natomiast na odcinku od skrzyżowania z ul. Sobieskiego do skrzyżowania z ulicą Mikołowską ruch prowadzony będzie trzema pasami ruchu (2 w kierunku do ul. Mikołowskiej, 1 w kierunku do ul. Gliwickiej). W związku z powyższym, na wlocie ul. Grundmanna do skrzyżowania z ulicami Gliwicką i Goeppert-Mayer zostanie zmieniona Tymczasowa Organizacja Ruchu w zakresie wyłączenia relacji jazdy na wprost z lewego pasa ruchu. Równocześnie zostaje otwarta ulica Sądowa od Placu Wolności do skrzyżowania z Goeppert Meyer – zapowiada Ewa Lipka, rzecznik prasowy urzędu miasta Katowice.
Prace związane są z przebudową ul. Goeppert – Mayer oraz ul. Jana III Sobieskiego, a także wykonaniem sieci kanalizacyjnej oraz elektrycznej/teletechnicznej. Kolejne zmiany w organizacji ruchu w tym rejonie nastąpią w w okresie wakacyjnym o czym poinformujemy z wprowadzeniem.
– Zakończono montaż konstrukcji stalowej wiaty peronowej oraz trwają prace związane z montażem paneli dachowych podświetlanych listwami LED. W Budynku Obsługi Podróżnych wykonywane są prace wykończeniowe jak również prowadzone są prace związane z montażem urządzeń dolnego źródła ciepła. Na zewnątrz trwa przebudowa ul. Geppert – Mayer, ułożona została warstwa wiążąca na odcinku jezdni, jesteśmy w trakcie wdrażania kolejnego etapu dla odcinka ul. Geppert – Mayer w kierunku ul. Gliwickiej – podsumowuje stan robót Łukasz Majchrowski, kierownik budowy z firmy Budimex SA.
Przypomnijmy, że Centrum Przesiadkowe „Sądowa” będzie obsługiwało autobusy dalekobieżne zarówno krajowe, jak również międzynarodowe. Będzie to alternatywa dla przewoźników oraz pasażerów obecnie korzystających z prywatnego dworca przy ulicy Piotra Skargi. Projekt zakłada budowę centrum przesiadkowego, obejmującego budynek obsługi pasażerskiej, wiatę peronową, wiatę rowerową, wiatę przystankową oraz otwarty parking samochodowy dla 50 samochodów. Budynek oprócz obsługi podróżnych będzie pełnił funkcję handlowo-usługową. Funkcję handlowa będą pełnić punkt sprzedaży biletów (kiosk), bar wraz z miejscami siedzącymi oraz pomieszczenie sprzedaży biletów transportu międzynarodowego. Funkcję usługową pełnić będzie zlokalizowana na parterze przechowalnia bagażu i poczekalnia dla pasażerów transportu lokalnego oraz większa, zlokalizowana na piętrze dla pasażerów transportu międzynarodowego. Termin zakończenia prac budowlanych na tej inwestycji to koniec bieżącego roku. Wykonawcą inwestycji jest firma Budimex z Warszawy, a jej wartość to 57 mln zł (w tym dofinansowanie wynosi ponad 30 mln zł).
W Katowicach obecnie trwa budowa jeszcze dwóch centrów przesiadkowych – w Zawodziu i Brynowie, a z pierwszego w Ligocie mieszkańcy mogą korzystać od kilku miesięcy. – Budowa centrów przesiadkowych oznacza szereg korzyści. Najważniejsza z nich to możliwość szybkiego dojazdu do centrum miasta i zaoszczędzenia czasu oraz mniejsze koszty paliwa. Dodatkowo, węzły przesiadkowe przyczyniają się do ograniczenia liczby pojazdów na drogach, co zmniejszy hałas i emisję spalin oraz korki – mówi Marcin Krupa, prezydent Katowic.
źr. UM Katowice