Kategorie

Kolejny etap prac budowlanych przy Centrum Przesiadkowym „Brynów”. Od dziś ważne zmiany dla pasażerów tramwajów

Rozpoczyna się kolejny etap prac w obrębie pętli tramwajowej w Brynowie – wykonawca przystępuje do prac budowlanych na terenie obecnej pętli tramwajowej. W związku z tym od poniedziałku, 14 stycznia, zmieni się organizacja ruchu tramwajowego w rejonie pętli.

 

Pod ostrzałem! Strzelają do dzików, chcą „odstrzelić” władze JSW! TOP 5 Silesia Flesz

–Wykonano już mur oporowy pod parking wzdłuż ulicy Kościuszki. Obecnie trwają przygotowania do wzmocnienia gruntu pod fundamenty garażu wielopoziomowego. Z kolei od poniedziałku, 14 stycznia, ruszają prace budowlane na terenie pętli tramwajowej, gdzie powstanie punkt obsługi pasażerskiej oraz przystanki. W związku z tym zmieni się organizacja ruchu części tramwajów, a także lokalizacja przystanków. Tramwaje będą kursować do wiaduktu kolejowego nad ulicą Kościuszki. Będzie tam zamontowany rozjazd umożliwiający przejazd tramwajów na sąsiedni tor. Kursować będą tramwaje przystosowane do jazdy w obu kierunkach bez nawracania na pętli – mówi Ewa Lipka, rzecznik prasowy urzędu miasta. Nowy rozkład tramwajów obowiązujący od 14 stycznia 2019 roku będzie opublikowany na stronie www.metropoliaztm.pl

Przypomnijmy, że budowa centrum przesiadkowego w Brynowie to jeden z elementów „Katowickiego Systemu Zintegrowanych Węzłów Przesiadkowych”. – Zrealizowanie zaplanowanych działań, w perspektywie najbliższych kilku lat, przyniesie odczuwalną poprawę jakości życia poprzez możliwość bezpiecznego i sprawnego przemieszczania się po mieście z wykorzystaniem różnych W Katowicach kładziemy nacisk na tzw. transport zrównoważony, którego zasadą jest dbanie o interesy kierowców – mówi Marcin Krupa, prezydent Katowic.

Centrum przesiadkowe w Brynowie powstaje w rejonie istniejącej dziś pętli tramwajowej. Koszt inwestycji to 62,9 mln zł, a wykonawcą jest firma WARBUD SA w partnerstwie z Przedsiębiorstwem STOR Sp. z o.o. Stworzenie Katowickiego Systemu Zintegrowanych Węzłów Przesiadkowych. Węzeł przesiadkowy Brynów Pętla w Katowicach, obejmuje realizację infrastruktury dla potrzeb uzyskania funkcji przesiadkowych z autobusów na tramwaj oraz komunikacji indywidualnej na tramwaj w systemie Park&Ride oraz Bike&Ride w zakresie dojazdów do Centrum Katowic z południowej części miasta i subregionu. Zakończenie inwestycji Centrum Przesiadkowego „Brynów” zaplanowane jest na II kwartał przyszłego roku.

Powiązane artykuły

W skład inwestycji wejdą:
– trzykondygnacyjny parking o pojemności 400 miejsc wraz z systemem informacji o zajętości parkingu,
– parking naziemny o pojemności 52 miejsc postojowych dla funkcji Park&Ride,
– przystanki, w tym zadaszone perony oraz miejsca oczekiwania i wymiany podróżnych typu „drzwi-drzwi”,
– poczekalnia wyposażona w punkty obsługi pasażerskiej: toaletę, punkt zakupu biletów, pełną infrastrukturą dla systemu ŚKUP, małą gastronomię i punkt zakupu prasy oraz tablice dynamicznej informacji pasażerskiej,
– parking dla rowerów o funkcji Bike&Ride wraz z miejscami postojowymi,
– miejsca postojowe TAXI – 6 szt,
– Miejsca postojowe Kiss&Ride – 6 szt.

Przypomnijmy, że w Katowicach uruchomiono już pierwsze centrum przesiadkowe w Ligocie, a kolejne dwa realizowane są w Zawodziu oraz przy ul. Sądowej. – Budowa centrów przesiadkowych oznacza szereg korzyści. Najważniejsza z nich to możliwość szybkiego dojazdu do centrum miasta i zaoszczędzenia czasu oraz mniejsze koszty paliwa. Dodatkowo, węzły przesiadkowe staną się zachętą do korzystania z komunikacji publicznej, a co niemniej ważne, przyczyniają się do ograniczenia liczby pojazdów na drogach, co zmniejszy hałas i emisję spalin oraz korki – dodaje prezydent.

 

źr. UM Katowice

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button