REKLAMA
Silesia Flesz najnowsze informacje

Likwidacja miejsc parkingowych w Katowicach

W Katowicach trwają przygotowania do zmian w polityce parkingowej. Konieczne jest nie tylko oznakowanie poziome i pionowe ulic w centralnych dzielnicach miasta. Przy okazji likwidowane są miejsca parkingowe, które są niezgodne z obowiązującymi przepisami.

Ze względu na duży teren objęty działaniami zmiany będą realizowane stopniowo na poszczególnych obszarach, zgodnie z ustalonym harmonogramem.  Wykonawca w kolejnych dwóch tygodniach rozpocznie prace prowadzone na: ul. Mikołowskiej, Placu Oddziałów Młodzieży Powstańczej, ul. Andrzeja, ul. Marii Skłodowskiej-Curie (od ul. Andrzeja do ul. Żwirki i Wigury), ul. Mikołaja Kopernika, ul. Teatralnej, ul. Szkolnej, ul. Sokolskiej, ul. Jana III Sobieskiego, ul. Dąbrówki, ul. Batorego, ul. Kościuszki.

Ponadto kontynuowane będą prace na ul. Uniwersyteckiej, na ul. Piastowskiej, na ul. Teatralnej, na ul. Szkolnej, na ul. Moniuszki, na pl. Wolności (Od ul. Sądowej do ul. Sokolskiej), Jana III Sobieskiego (od Gliwickiej do dworca + nr. 23, 24, 26), na ul. Opolskiej (od Jana III Sobieskiego do Dąbrówki), na ul. Zabrskiej, na ul. Mickiewicza (od Sokolskiej do Jana III Sobieskiego), na ul. Stawowej, na ul. Piotra Skargi, na ul. Słowackiego, na ul. Pocztowej.

Przy każdym kolejnym etapie prac mieszkańcy będą o nich informowani różnymi kanałami, a w miarę możliwości za wycieraczkami samochodów pojawią się karteczki z prośbą o przeparkowanie pojazdu w konkretnych dniach, by można było przeprowadzić działania. Musimy pamiętać, że wykonanie oznakowania – zwłaszcza poziomego – jest uzależnione również od warunków atmosferycznych.

Łącznie zdemontowanych zostanie ponad 1700 dotychczasowych znaków pionowych i pojawią się 3332 nowe znaki. Prace obejmą też oznakowanie poziome. Wykonawca usunie 8 tys. metrów kwadratowych znaków i naniesie na ulice prawie 11 300 metrów kwadratowych nowego oznakowania.

Przy okazji zmian w oznakowaniu i wprowadzenia ŚSPP oraz poszerzenia SPP MZUiM likwiduje miejsca parkingowe, które są niezgodne z obowiązującymi przepisami. To przede wszystkim parkingi znajdujące się w odległości mniejszej niż 10 metrów od skrzyżowań i przejść dla pieszych. 

Konieczne jest także zadbanie o to, by w miejscach do tego nieprzeznaczonych kierowcy nie mogli pozostawiać swoich pojazdów.

Tam, gdzie przestrzeń miejska będzie dawała taką możliwość, zamontowane zostaną m.in. elementy małej architektury (na przykład donice z zielenią) czy stojaki na rowery. W pozostałych miejscach służby skorzystają z innych rozwiązań – barierek oraz słupków.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button