Masło cały czas drożeje. UOKiK „prześwietla” m.in. Biedronkę i Lidla
Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów bada sprawę znacznego wzrostu cen masła. Kontroluje przy tym ceny produktu w niektórych sieciach handlowych w Polsce.
UOKiK wszczął postępowanie w sprawie cen masła na podstawie ustawy o przeciwdziałaniu nieuczciwemu wykorzystywaniu przewagi kontraktowej. Celem ustawy jest wyeliminowanie nieuczciwych praktyk w relacjach pomiędzy przedsiębiorcami działającymi w branży rolno – spożywczej.
Pod lupą UOKiKu są sklepy należące do Lidl Polska, sieć sklepów Biedronka, Tesco Polska, Auchan Polska oraz Carrefour Polska.
Właściciele sklepów zostali poproszeni o przesłanie korespondencji z dostawcami masła. Po ich analizie będą w stanie stwierdzić, czy dana sieć hadlowa nie wykorzystuje silnej pozycji negocjacyjnej do wpływania na wysokość cen produktu. Postępowanie wyjaśniające jest prowadzone w sprawie, a nie przeciwko właścicielom sieci handlowych w Polsce.
W ostatnich miesiącach cena masła wzrosła o kilkadziesiąt procent. Tylko we wrześniu 2017r. jego cena wzrosła o blisko siedem procent w porównaniu do sierpnia bieżącego roku – podaje Główny Urząd Statystyczny.
(źródło: GUS/TVN24 BiS)