reklama
Silesia Flesz najnowsze informacjeTVS VIDEO

Miał 4 promile. Nie poleciał do Turcji

Funkcjonariusze Straży Granicznej interweniowali wobec agresywnego 47-latka. Mężczyzna miał lecieć do Antalyi, jednak ze względu na stan, w którym się znajdował odmówiono mu rejsu do Turcji.

 

 

Do incydentu z udziałem 47-latka doszło na pokładzie samolotu przed planowanym wylotem do tureckiej Antalyi. Funkcjonariusze Straży Granicznej otrzymali informację o agresywnym podróżnym, który jeszcze przed wylotem stwarzał problemy obsłudze samolotu.

Przyczyną awanturniczego zachowania mężczyzny była informacja o tym, że kapitan statku wycofał go z rejsu ze względu na jego stan nietrzeźwości.

Podróżny nie zgadzając się z tą decyzją, odmawiał opuszczenia pokładu samolotu, zachowując się przy tym bardzo wulgarnie. Na miejsce natychmiast udało się czterech funkcjonariuszy z Grupy Interwencji Specjalnych z Placówki Straży Granicznej Warszawa-Okęcie, którzy wezwali mężczyznę do zachowania zgodnego z prawem i pouczyli o możliwości użycia wobec niego środków przymusu bezpośredniego w przypadku niewykonywania wydanych przez nich poleceń.

Niestety podróżny nie reagował na wydawane polecenia, ignorował funkcjonariuszy, próbując wrócić na swoje miejsce w samolocie. Ponieważ pasażer stawiał opór, zostały użyte wobec niego środki przymusu bezpośredniego w postaci technik transportowych, chwytów obezwładniających oraz kajdanek. Następnie w asyście funkcjonariuszy GIS awanturnik został wyprowadzony z samolotu i przewieziony do pomieszczeń służbowych.

W trakcie czynności 47-latek cały czas kierował pod adresem funkcjonariuszy groźby oraz obelgi. Z uwagi na jego upojenie alkoholowe, został poddany badaniu na zawartość alkoholu w wydychanym powietrzu. Wynik wskazał prawie 4 promile.

Zgodnie z art. 226 § 1 kk za znieważenie funkcjonariuszy publicznych, podczas pełnienia obowiązków służbowych, 47-latkowi grozi grzywna, kara ograniczenia wolności albo pozbawienia wolności do roku. Mężczyzna odpowie również za niewykonywanie poleceń dowódcy statku powietrznego wedle przepisów ustawy Prawo Lotnicze.

Pokaż więcej

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button