Kategorie

Nagrody Teatralne Złote Maski. Nominacje 2017

Poznaliśmy nominacje do prestiżowych Nagród Teatralnych Złote Maski. W obecnej, 50. edycji kandydują przedstawienia premierowe zrealizowane w teatrach województwa śląskiego w okresie od 1 stycznia do 31 grudnia 2017 roku.

Przedstawienia oceniane były w bieżącej edycji w dziewięciu kategoriach. Nagroda za przedstawienie roku oraz przedstawienie roku dla dzieci ma charakter honorowy. W pozostałych kategoriach nagrody mają charakter pieniężny i wynoszą 4 tys. zł każda. Złote Maski fundowane są z budżetu Województwa Śląskiego.

Kategoria „Przedstawienie roku”:

„Król Maciuś Pierwszy” na motywach powieści Janusza Korczaka w reżyserii Konrada Dworakowskiego w Teatrze Lalek Banialuka im. J. Zitzmana w Bielsku-Białej,
„Romeo i Julia” Charlesa Gounoda w inscenizacji Michała Znanieckiego w Operze Śląskiej w Bytomiu,
„Terror” Ferdinanda von Schiracha w reżyserii Roberta Talarczyka w Teatrze Śląskim im. St. Wyspiańskiego w Katowicach,

Kategoria „Spektakl dla młodych widzów”:

„Dzieci z Bullerbyn” Astrid Lindgren w reżyserii Jerzego Jana Połońskiego w Teatrze Miejskim w Gliwicach,
„Król Maciuś Pierwszy” na motywach powieści Janusza Korczaka w reżyserii Konrada Dworakowskiego w Teatrze Lalek Banialuka im. J. Zitzmana w Bielsku-Białej,
„Pamięć Rutki” Michała Kmiecika w reżyserii Justyny Łagowskiej w Teatrze Dzieci Zagłębia w Będzinie,

Kategoria „Aktorstwo-Rola kobieca”:

Anita Jańcia za rolę Wandy Rutkiewicz w spektaklu „Wanda” Wiesławy Sujkowskiej w reżyserii Marii Sadowskiej i Joanny Grabowieckiej w Teatrze Polskim w Bielsku-Białej,
Ewa Kutynia za role w spektaklu „Conrad” Ingmara Villqista w reżyserii autora w Teatrze Śląskim im. St. Wyspiańskiego w Katowicach,
Marta Marzęcka-Wiśniewska za rolę Evelyn w spektaklu „Jabłko” Verna Thiessena w reżyserii Artura Barcisia w Teatrze Żelaznym w Katowicach,

Kategoria „Aktorstwo-Rola męska”:

Bartłomiej Błaszczyński za role w spektaklu „Słowo o Jakóbie Szeli” Brunona Jasieńskiego w reżyserii Michała Kmiecika, za rolę Ostapa Bendera w spektaklu „Dwanaście krzeseł” Ilii Ilfa i Jewgienija Pietrowa w reżyserii Nikołaja Kolady oraz za rolę Hansa Bieglera w spektaklu „Terror” Ferdinanda von Schiracha w reżyserii Roberta Talarczyka w Teatrze Śląskim im. St. Wyspiańskiego w Katowicach,
Bartosz Budny, Michał Karczewski i Rafał Pietrzak za role w spektaklu „Rokcy Babloa” Teatru Alatyr; spektakl wyprodukował Teatr Rozrywki w Chorzowie – nagroda dla laureata 7. Edycji Obserwatorium Artystycznego Entree,
Mateusz Znaniecki za rolę Hipolita Worobjaninowa w spektaklu „Dwanaście krzeseł” Ilii Ilfa i Jewgienija Pietrowa w reżyserii Nikołaja Kolady oraz za rolę w spektaklu „Korfanty. Hotel Brześć i inne piosenki” autorstwa i w reżyserii Przemysława Wojcieszka w Teatrze Śląskim im. St. Wyspiańskiego w Katowicach,

Kategoria „Rola w teatrach lalkowych”:

Mateusz Barta za rolę w spektaklu „Król Maciuś Pierwszy” na motywach powieści Janusza Korczaka w reżyserii Konrada Dworakowskiego oraz za rolę w spektaklu „Buratino” na motywach „Złotego kluczyka” Aleksego Tołstoja w reżyserii Mariana Pecko w Teatrze Lalek Banialuka im. J. Zitzmana w Bielsku-Białej,
Dawid Kobiela za rolę Jędrka w spektaklu „Babcia na jabłoni” Miry Lobe w reżyserii Arkadiusza Klucznika w Śląskim Teatrze Lalki i Aktora Ateneum w Katowicach,
Włodzimierz Pohl za rolę w spektaklu „Smacznego, proszę Wilka!” autorstwa i w reżyserii Marty Guśniowskiej w Teatrze Lalek Banialuka im. J. Zitzmana w Bielsku-Białej,

Kategoria „Aktorstwo- Rola wokalno-aktorska”:

Andrzej Lampert za rolę Romea w spektaklu operowym „Romeo i Julia” Charlesa Gounoda w inscenizacji Michała Znanieckiego w Operze Śląskiej w Bytomiu,
Ewa Majcherczyk za rolę Julii w spektaklu operowym „Romeo i Julia” Charlesa Gounoda w inscenizacji Michała Znanieckiego w Operze Śląskiej w Bytomiu,
Maria Meyer za rolę Normy Swanson w spektaklu „Bulwar Zachodzącego Słońca” Andrew Lloyda Webbera, Dona Blacka i Christophera Hamptona w reżyserii Michała Znanieckiego w Teatrze Rozrywki w Chorzowie,

Kategoria „Reżyseria”:

Artur Barciś za reżyserię spektaklu „Jabłko” Verna Thiessena w Teatrze Żelaznym w Katowicach,
Robert Talarczyk za reżyserię spektaklu „Terror” Ferdinanda von Schiracha w Teatrze Śląskim im. St. Wyspiańskiego w Katowicach,
Michał Znaniecki za reżyserię spektaklu operowego „Romeo i Julia” Charlesa Gounoda w Operze Śląskiej w Bytomiu, a także za reżyserię spektaklu „Bulwar Zachodzącego Słońca” Andrew Lloyda Webbera, Dona Blacka i Christophera Hamptona w Teatrze Rozrywki w Chorzowie,

Kategoria „Scenografia”:

Ilona Binarsch za scenografię do spektaklu „Wanda” Wiesławy Sujkowskiej w reżyserii Marii Sadowskiej i Joanny Grabowieckiej w Teatrze Polskim w Bielsku-Białej,
Luigi Scoglio za scenografię do spektaklu operowego „Romeo i Julia” Charlesa Gounoda w Operze Śląskiej w Bytomiu, a także za scenografię do spektaklu „Bulwar Zachodzącego Słońca” Andrew Lloyda Webbera, Dona Blacka i Christophera Hamptona w Teatrze Rozrywki w Chorzowie,
Anna Tomczyńska i Nikołaj Kolada za scenografię do spektaklu „Dwanaście krzeseł” Ilii Ilfa i Jewgienija Pietrowa w reżyserii Nikołaja Kolady w Teatrze Śląskim im. St. Wyspiańskiego w Katowicach,

Kategoria „Nagroda specjalna”:

Marcin Herich za reżyserię spektaklu „Próby do Leara” oraz za osiągnięcia artystyczne Teatru A Part i Międzynarodowego Festiwalu Sztuk Performatywnych A Part,
Jakub Lewandowski za choreografię do spektaklu „Dwanaście krzeseł” Ilii Ilfa i Jewgienija Pietrowa w reżyserii Nikołaja Kolady w Teatrze Śląskim im. St. Wyspiańskiego w Katowicach,
Teatr Żelazny w Katowicach za działalność artystyczną, ze szczególnym uwzględnieniem spektaklu „Jabłko” Verna Thiessena.

Nazwiska laureatów poznamy na uroczystości organizowanej wspólnie z Województwem Opolskim, które także przyznaje Złote Maski wg własnego regulaminu. Gala wręczenia nagród odbędzie się 26 marca 2018 r. o godz. 17.00 w Operze Śląskiej w Bytomiu.

Źródło i fot: Slaskie.pl

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button