Nasze prezenty z Chin i stanów dolecą pod choinkę? Patrząc na statystyki Pyrzowic to chyba tak
„Sky is the limit” – słynne hasło do lotniska pasuje jak ulał. Do Portu Lotniczego w Pyrzowicach tym bardziej. Co prawda pandemia i obostrzenia wyhamowały bicie rekordów pasażerskich – za to pozwoliły pyrzowickiemu lotnisku rozwinąć drugie skrzydła – towarowe. Cargo bije tu kolejne rekordy, a przedświąteczny szał zakupowy online tylko te statystyki może podgrzać do czerwoności porównywalnej jedynie z peleryną św.Mikołaja.
W październiku 2021 r. w Katowice Airport obsłużono 3 218 ton frachtu, czyli o 1 438 ton więcej (+80,7%) niż podczas tego samego okresu w 2020 roku. W trakcie dziesiątego miesiąca bieżącego roku odnotowano 511 operacji startów i lądowań frachtowców, czyli o 207 więcej (+68,0%) niż w październiku 2020 roku.
Od stycznia do końca października 2021 r. w terminalu cargo lotniska im. Wojciecha Korfantego obsłużono w sumie 25 845 ton frachtu, czyli o 9 626 ton więcej (+59,3%) niż podczas pierwszych dziesięciu miesięcy minionego roku. Od stycznia do października 2021 r. odnotowano w sumie 3 649 operacji startów i lądowań frachtowców, czyli o 1 146 więcej (+45,8%) niż podczas tego samego okresu w zeszłym roku.
Na jesienne wieczory najlepszy kryminał!!! Serial COLUMBO w TVS!
Te wszystkie dane powodują, że Pyrzowice – mimo wciąż mniejszego ruchu pasażerskiego – pobiją w tym roku jednak rekord. Ale towarowy.
-Bieżący rok zamkniemy najlepszym w historii pyrzowickiego lotniska wynikiem w segmencie przewozów frachtu lotniczego. Już po dziesięciu miesiącach 2021 roku z i do Katowic Airport przewieziono zdecydowanie więcej ładunków niż w całym rekordowym minionym roku, kiedy to odnotowaliśmy 20 369 ton. W całym 2021 roku prognozujemy około 32-33 tysiące ton cargo, a także zdecydowany około 50% wzrost liczby startów i lądowań frachtowców. Cargo jest ważnym filarem działalności pyrzowickiego lotniska. Obecnie pracujemy nad projektem drugiego terminalu towarowego, dzięki któremu zabezpieczmy przepustowość pod planowany dynamiczny rozwój działalności naszych partnerów specjalizujących się w lotniczym transporcie towarów – cieszy się z dobrych wyników cargo Artur Tomasik, prezes Zarządu Górnośląskiego Towarzystwa Lotniczego SA, firmy zarządzającej Katowice Airport.
Na lotniska imienia Wojciecha Korfantego regionalne bazy mają czołowi operatorzy cargo w Europie. Aktualna siatka regularnych połączeń towarowych pyrzowickiego lotniska składa się z dziesięciu tras:
- Mediolan-Malpensa – Katania – Pyrzowice – Madryt – Mediolan-Malpensa (Amazon)
- Mediolan-Malpensa – Cagliari – Pyrzowice – Paryż de Gaulle – Mediolan-Malpensa (Amazon)
- Pyrzowice – Hanower – Mediolan-Malpensa – Hanower – Pyrzowice (Amazon)
- Pyrzowice – Kolonia/Bonn – East Midlands – Kolonia/Bonn – Pyrzowice (Amazon)
- Frankfurt – Pyrzowice – Frankfurt (Lufthansa Cargo/RFS*)
- Wiedeń – Pyrzowice – Wiedeń (Lufthansa Cargo/RFS)
- Kolonia/Bonn – Pyrzowice – Kolonia/Bonn (UPS)
- Liege – Pyrzowice – Gdańsk – Ryga – Liege (FedEx/TNT)
- Lipsk – Pyrzowice – Lipsk (DHL Express)
- Paryż – Pyrzowice – Warszawa – Pyrzowice – Paryż (FedEx/TNT).
Katowice Airport należy do grona największych lotnisk regionalnych w Polsce. W 2019 roku z jego siatki połączeń skorzystało rekordowe 4,84 mln pasażerów, w tym ponad 2 miliony w ruchu czarterowym. Prognoza na 2020 rok zakładała przewiezienie 5,5 miliona podróżnych. Ostatecznie, ze względu na pandemię koronawirusa, w minionym roku zanotowano 1,44 mln pasażerów. Lotnisko jest krajowym liderem w segmencie ruchu czarterowego i regionalnym w przewozach cargo.
źródło: Katowice Airport redakcja: Wojciech Żegolewski
Od 400 do 1150 zł dodatków dla rodzin. To rządowa osłona przed drożyzną. Kto dostanie pieniądze?
PALIWA TAŃSZE O 30 GROSZY? Premier zdradził, co rząd chce zrobić w grudniu!